Luxus láká stále víc i muže

pondělí, 02. dubna 2012, 06:59 Výzkum MediaGuru

Letošní rok je ve znamení zvýšeného zájmu o luxusní produkty – tentokrát se o ně zajímají hlavně muži, což odráží jejich trvale zvyšující zájem o zevnějšek.

Zájem o luxusní výrobky neustále roste, a to i přes finanční krizi a stávající recesi. Výdaje za luxus v loňském roce celosvětově dosáhly celých 191 miliard amerických dolarů, což představuje 10% nárůst oproti roku 2010. Podobnou vzrůstající tendenci můžeme sledovat i v letošním roce, přičemž překvapivě více nyní utrácejí muži.

Německý obchodní dům Hugo Boss AG, jehož tržby pramení převážně z prodeje pánské módy, chce svůj prodej do roku 2015 zvýšit o 50 % a dosáhnout tak částky 3 miliard eur. K tomu mu má dopomoci kulturně motivované proměny spotřebitelského chování, které vedou muže po celém světě k většímu zájmu o módu a vyšším investicím do péče o vlastní zevnějšek.

Jak uvedl výkonný ředitel společnosti Hugo Boss Claus-Dietrich Lahrs: „Muži se právě probouzí do toho krásného pocitu být dobře oblečen.“

Podle americké konzultantské společnosti Bain & Company roste globální trh s luxusní pánskou módou o 14 % ročně, což je ve srovnání s ženami téměř dvojnásobné tempo. Překvapivé však je, že tento nárůst nejde jednoduše vysvětlit pouze probuzeným zájmem o luxus na čínském trhu. Podobný luxusní boom, i když ne tak rychle rostoucí, totiž zaznamenávají například i Spojené státy.

Například Alfred Dunhill, britská pánská módní značka, má v současnosti na území Spojených států pouze tři obchody, do dvou let však chce otevřít dalších pět. Generální ředitel společnosti Christopher Colfer toto rozhodnutí vysvětluje: „Díváme se na Ameriku jako na kousek nesebraného ovoce. Právě probíhá obrození muže a jeho touhy, aby sám vypadal pěkně.“

Stejně tak chtějí expandovat další značky, jako již zmíněný Hugo Boss nebo Saks Fifth Avenue či Coach INc, který očekává v tomto roce celosvětové navýšení svého prodeje o 8 % a dosažení částky 400 milionů dolarů.

Obecně lze říci, že muži jsou svým značkám věrnější než ženy. Nechodí nakupovat tak často, nenakupují toho tolik, ale ve svém nákupním chování zůstávají konzistentní. Nicméně ve srovnání s minulostí nakupováním svého oblečení i tak stráví mnohem více času a utratí více než dříve. Jak vyplynulo z výzkumu NDP Group, v loňském roce výdaje za oblečení dokonce vzrostly u mužských zákazníků více než u žen: zatímco ženy zvýšily své výdaje o 3 %, muži o 4 %.

Zdroj: Reuters

-kch-