Deníky v pololetí: Prodávají o 100 tisíc méně než vloni

bulvarni denik
O téměř 100 tisíc výtisků se každý den snížil počet prodaných výtisků za první pololetí.

Auditované výsledky o prodaných nákladech deníků za první pololetí napovídají, že v průměru se letos od ledna do června každý den prodalo 1,037 mil. výtisků deníků. Oproti stejnému období vloni to bylo o necelých 100 tisíc výtisků deníků méně (-95 tis.). Představuje to meziroční pokles o více než 8 %. Trend vývoje prodaného nákladu z posledních let se tak nemění, když se prodané náklady deníků meziročně snižují v rozmezí 8-10 %.

Z období prvních šesti měsíců letošního roku vyplývá, že prodané náklady více klesaly ve skupině deníků bulvárních a sportovních. Lídr v prodeji tuzemských deníků Blesk snížil svůj průměrný prodaný náklad ze všech deníků v pololetí nejvíce (-10 %). Zpravodajských deníků se v průměru prodává v Česku více než deníků bulvárních a sportovních, i když rozdíl už není tolik výrazný.

Průměrný prodaný náklad deníků I-VI/2012 vs. I-VI/2011 (v ks)

Podíl bulvárních a zpravodajských deníků na prodaných nákladech

Vývoj prodaných nákladů deníků po měsících I-VI/2012 (v ks)

Dlouhodobý vývoj prodaných nákladů deníků (2011-2012), v ks

Zdroj všech dat: ABC ČR

-mav-

Zařazeno v rubrice: Tisk

DISKUSE

Registrační formulář

Zpravodajský přehled Guru Weekly bude zasílán na uvedenou emailovou adresu každý týden. Zaškrtnutím souhlasím s jeho zasíláním.