Žebříček: Nejnebezpečnější sociální média pro značky

SocialMedia Danger
Která sociální média dokáží nejvíce poškodit reputaci značky? Přinášíme žebříček těch nejnebezpečnějších.

Sociální média jsou ztělesněním dvousečné zbraně – na jednu stranu nabízejí značkám výbornou příležitost, jak navázat se svými stávajícími či potenciálními klienty vztah, na druhou stranu jejich otevřenost a transparentnost může značky výrazně poškodit.

Průzkum společnosti Deloitte, který vznikl na jaře 2012 ve spolupráci s Forbes Insights, ukázal, že američtí vysocí manažeři považují sociální média za jedno z pěti největších rizik pro své firmy na následující tři roky. Za riziko je označilo 27 % dotázaných z oblasti spotřebního zboží, průmyslu, zdravotní péče, technologií, médií a telekomunikací. Rizikovější je pro ně v porovnání se sociálními médii již „jen“ celosvětová ekonomická situace (41 %), vládní výdaje a rozpočty (32 %) a státní regulace (30 %).

Ze studie „Guarding the Gates: The Imperative for Social Media Risk Management“ od společnosti Altimeter Group z letošního srpna vyplývá, že společnosti řadí sociální média dokonce mezi tři největší rizika. Průzkum se ptal profesionálů, kteří se sociálními médii ve své práci přímo zabývají a s jejich riziky se dennodenně potýkají.

Na škále značné – mírné – nepatrné – nerizikové považuje Facebook za značné riziko až 35 % respondentů, Twitter 25 %, YouTube 15 %, LinkedIn 8 %, Pinterest 5 %, Flickr a foursquara 3 %. Překvapivě G+ za značné riziko nepovažuje žádný z dotázaných.

Každá ze sociálních sítí v sobě přitom skrývá trochu jiné nebezpečí. Twitter umožňuje svým uživatelům velmi jednoduše zmínit danou společnost a přilákat pozornost mnoha lidí. Nepříznivá či nepravdivá zpráva se tak může rozšířit až nepříjemně rychle.

Nebezpečí Facebooku zase spočívá v tom, že negativně vyznívající posty nevidí pouze samotní fanoušci dané značky, ale kdokoliv, kdo profil značky navštíví. Nicméně zde stále zůstává možnost, že negativní komentáře vyváží fanoušci těmi pozitivními.

Největší riziko sociálních médií představuje možnost poškození značky a její reputace, což považuje 35 % respondentů považuje za kritické riziko a 31 % za značné. Dalším nebezpečím je únik důvěrných informací, ztráta duševního vlastnictví či právní problémy.

Zdroj: eMarketer.com

-kch-

Zařazeno v rubrice: Výzkum, Výzkumy

DISKUSE

Registrační formulář

Zpravodajský přehled Guru Weekly bude zasílán na uvedenou emailovou adresu každý týden. Zaškrtnutím souhlasím s jeho zasíláním.