Jak penzijní fondy komunikují druhý pilíř

čtvrtek, 24. ledna 2013, 07:24 Reklama MediaGuru

Od začátku letošního roku mají Češi možnost sjednat si penzijní pojištění v rámci 2. pilíře. Jak svou nabídku komunikují jednotlivé penzijní společnosti?

Prvním dnem letošního roku vstoupila v platnost důchodová reforma, a od 2. ledna tak mohou zájemci uzavírat smlouvy o důchodovém spoření s penzijními společnostmi v rámci druhého pilíře. Od začátku roku je podle zákona o důchodovém spoření a doplňkovém penzijním spoření možné také nabízené produkty penzijního spoření komunikovat.

Důchodové spoření si lze sjednat u penzijních fondů, z nichž některé se rozhodly fondy 2. pilíře nenabízet. Patří mezi ně společnost Axa, Aegon a ING pojišťovna. Ty, které fondy 2. pilíře nabízí, tak mají možnost své nové penzijní produkty komunikovat.

Penzijní fond Komerční banky zasadí podporu své penzijní nabídky do nového konceptu šaolinského chrámu, v němž mniši učí, jak šetřit. Kampaň běží v kompletním media mixu.

Penzijní fond České pojišťovny pokračuje pro propagaci svého penzijního spoření konceptem Penzička, kterým začal komunikovat již na podzim. Využívá v něm kvarteto komiků, známých ze zábavného pořadu Partička, jenž běží na Prima Family. Jejich improvizační umění se stalo základem sloganu kampaně: „Abyste ve stáří nemuseli improvizovat“. Po celý letošní rok tak budou vznikat vznikat další spoty i virální videa, která budou doplněna komunikací v outdooru, printu a na internetu.

Česká spořitelna komunikuje od začátku ledna svůj produkt Penzijní zabezpečení prostřednictvím ATL i BTL. Kampaň běží v televizi, na kterou navazuje printová, online a DM kampaň. Ideou televizního spotu je „důchod ve vlastních rukou“, která je zhmotněna do podoby Důchodové knížky, jež by měla klientům i neklientům pomoci zorientovat se ve složitém tématu důchodové reformy a zabezpečení na stáří.

ČSOB lidem ve své lednové kampani ukazuje „Plán na penzi“, který je doplněn mottem: Až tohle nepřečtete, bude už pozdě. Do svého pohodlí investujte v mládí s ČSOB Plánem na penzi.“ Ke komunikaci využívá tradičních komunikačních prostředků, jako je tisk, internet, outdoor, letáky na pobočkách a v neposlední řadě také v příloze k výpisům z účtů či na displejích bankomatů. Veškerou komunikaci penzijní reformy doplní ikona specialisty na penzi v pohodě.

Allianz pojišťovna ve své komunikaci 2. pilíře klade důraz na jednoduchost a transparentnost s cílem usnadnit pochopení složité reformy. Pavel Jechort, vedoucí oddělení strategického a operativního marketingu společnosti, kampaň popisuje: „Vycházíme z klíčového mechanismu reformy, kdy klient přispívá 2 % a od státu si nechá převádět další 3 % z hrubé mzdy (tedy 1,5 násobek svého vkladu). Stavíme také na pozici našeho penzijního fondu, který byl v uplynulých čtyřech letech vyhlášen jako nejúspěšnější, a na značce Allianz.“ Jádro kampaně tvoří internetové stránky ModráPenze.cz, které v polovině ledna doplní v televizi imageový spot o historii pojišťovny, v únoru outdoor. Kreativa vznikla in-house, zpracovala agentura Grey.

Banka Raiffeisenbank, která se zaměřuje převážně na bonitní klienty, sází v komunikaci nabídky penzijního pojištění 2. pilíře především na osobní schůzky. Žádnou nadlinkovou kampaň tedy nechystá, marketingová podpora se zaměří výhradně na pobočky a webové stránky www.rbpenze.cz.

V souvislosti s důchodovou reformou si změnila název společnost Generali penzijní fond na Generali penzijní společnost. K marketingové podpoře produktů II. pilíře se nevyjádřila.

-kch-