Jak hledat talenty? Korporace sází na X-factor

pondělí, 29. dubna 2013, 06:10 Marketing MediaGuru

Některé větší zahraniční firmy se vzdávají pohovorů v kancelářských budovách a nové síly hledají přímo v terénu.

Překopejte korporátní kuchařku pro nábor nových zaměstnanců a hledejte neotřelé způsoby, jak si udržet ty nejlepší. Tak nějak zní poselství progresivních britských firem v posledních měsících.

Společnosti jmen Heineken, Diageo, Mars UK a Live Nation se vzdaly rutinních pohovorů v kancelářských budovách a unifikovaných otázek, a místo toho se vydaly hledat potenciální nové síly do terénu.

Začněme Heinekenem, který na YouTube vyvěsil spot The Candidate. Ten je jakýmsi dokumentem o neortodoxním přístupu k výběru pracovníků do konkrétního týmu a hlasování marketingového týmu o vítězi interního kola náboru.

Syl Saller, ředitelka pro inovace společnosti Diageo, nekonvenční postup Heinekenu při interview chválí: „Líbí se mi ten spot, jelikož chytře provokuje a dotýká se stereotypů, které při rozhovorech s lidmi běžně používáme. Nejsem si jista, nakolik bychom si mohli dovolit jít do extrému, ale myšlenka poznat budoucí spolupracovníky především po lidské stránce, setkat se s nimi třeba v baru, má své opodstatnění”.

Úspěšná politika lidských zdrojů se nesmí omezit pouze na data na papíru, neboť i ti nejlepší adepti dle životopisu nemusí v budoucnosti nutně předvádět ty nejlepší výkony, shodují se zástupci výše uváděných firem.

Nábor nových „talentů” není to samé jako najmout tu správnou osobu vyhovující daným kritériím. Diageo si tak postupně vytváří svou síť talentů, se kterými udržuje kontakt, zve je na byznys meetingy i neformální akce. „Zveme je na drink či na večeři a bavíme se o jejich představách o kariéře či názorech na náš byznys,” vysvětluje Saller. HR tým Diagea také daleko více zvažuje, které zájemce o práci si opravdu může dovolit odmítnout. Má-li nedostatek pracovních sil v jednom úseku, nabízí neúspěšným adeptům často alternativu.

Marketingové specialisty na digitální média hledal letos v únoru britský Google. Raději než na písemné reference dal na vlastní zkušenost s adepty a uspořádal šestitýdenní tréninkový program, do kterého se zapojili lidé z 35 reklamních agentur. Ze zúčastněných si pak Google bude nadále vybírat externí spolupracovníky.

Poptávka po specialistech pro konkrétní marketingové disciplíny roste napříč odvětvími a marketingové týmy velkých korporací tak procházejí v současnosti restrukturalizací.

Ekonomická krize, kterou korporace skloňují napříč kontinenty, přinesla mimo jiného časté škrty v benefitech stávajících zaměstnanců. Odborníci na lidské zdroje však upozorňují, že by s touto položkou ani v nejtěžších časech nemělo příliš hýbat, chcete-li si udržet opravdu ty nejlepší zaměstnance. Společnost Plantronics propojila systém benefitů se systémem zaměřeným na cíle a výsledky pracovních týmů. Pohyblivá pracovní doba pro rodiče malých dětí či možnost pracovat z domova musí být vyvážena vysokou produktivitou práce a očekávanými výsledky. Ředitelka HR Plantronics pro region EMEA Norma Pearce potvrzuje, že tento nárok vyvážit pracovní život s pracovním přináší u zaměstnanců pozitivní ohlas a společnosti plusové výsledky.

-mpl-