Politické kampaně do eurovoleb staví na kontaktu

sobota, 26. dubna 2014, 08:34 Marketing MediaGuru

Politické strany odstartovaly kampaně na podporu svých kandidátů do Evropského parlamentu.

České politické strany a hnutí odstartovaly kampaně na volby do Evropského parlamentu, které se uskuteční 23. a 24. května.Podle předvolebního průzkumu společnosti Herzmann a Data Collect je předpokládaná účast ve volbách 32,4 %. Volby by vyhrálo hnutí ANO 2011, pětiprocentní hranici nutnou pro přidělení mandátů by v současné době překonalo ještě ČSSD, KSČM, TOP 09 a STAN, Úsvit a ODS.

Přehled kampaní do EP (pořadí prvních 10 stran podle uvedených volebních preferencí)

Hnutí Ano 2011 odstartovalo svou kampaň do eurovoleb 1. dubna. Kampaň je vedena v podobném duchu jako kampaň do Poslanecké sněmovny. Důraz je kladen na komunikaci v outdooru a na internetu, doplňuje ji turné po českých městech, označované jako „Listening Tour“.

Na Apríla zahájila svou kampaň i ČSSD, která sází na outdoor, internet a turné svých kandidátů po republice. Lídr kandidátky sociolog Jan Keller uspořádal ještě před ostrým startem kampaň sérii besed.

Zdroj: FB - Volební billboardy

KSČM zvolila kontaktní kampaň. Komunističtí kandidáti, zejména vedoucí kandidátka Kateřina Konečná, rozdává po vybraných městech republiku kuchařku s evropskými recepty.

TOP 09 pro svou kampaň do Evropského parlamentu, jež bude stát zhruba 10 milionů korun, zvolila heslo „Nekašlete na Evropu“. Důraz bude kladen na sociální sítě, minimum peněz bude alokováno do outdooru. Doplňuje ji kontaktní část.

Součástí kampaně je i provokativní web KašleteNaEvropu.cz a s videem, na němž chce strana ukázat, že se nestačí spojit s „pívem“ a ponožkami v sandálech. Kromě toho se kandidáti TOP 09 a Starostů snaží vyvrátit mýty o EU, a to prostřednictvím webové stránky EvropskéMýty či publikace „Názory na Evropu“.

Hnutí Úsvit přímé demokracie se inspirovalo švýcarskou stranou UDC a její letošní kampaní k referendu o imigraci. Plakáty, které budou podle prohlášení strany vylepeny po celé republice, si hrají se symbolikou černé ovce. Kampaň podporuje také komunikace na internetu.

Plakát hnutí Úsvit přímé demokracie

Inspirace švýcarskou kampaní UDC

ODS staví svou předvolební kampaň na měně, vymezuje se vůči euro a vyzývá k podpisu petice pro korunu.

Strana svobodných občanů (Svobodní) postavila svou kampaň na boji proti euronesmyslům. Zaměřuje se na intenzivní kontaktní kampaň a na internet, kde bude komunikovat především na FB a prostřednictvím bannerové reklamy. Svobodní mimo jiné v reakci na již zmíněný web TOP 09 kašletenaeu.cz vytvořila stejnojmenný web, jen s jinou doménou .eu.

KDU-ČSL pracuje také s kontaktní kampaní po celé České republice. Doplňuí ji plachty a plakáty na plotech či v oknech příznivců strany.

Česká pirátská strana spustila v rámci kampaně web VolimPiraty.eu či Pirátskou soutěž, v níž se její příznivci snaží ve vybraném volebním okrsku získat za Piráty co nejvíce hlasů a procent. Komunikace probíhá na sociálních sítích, počítá dále i s podporou příznivců, kteří si sami mohou vytisknout, dodělat a vyvěsit volební plakáty.

Strana zelených svou kampaň s názvem „Kampaň jste vy“ zakládá na spolupráci s dobrovolníky.

Komunikuje především na internetu a využívá kontaktní kampaně, v níž zve postupně ve všech krajích do zeleného obýváku.

-kch-