TOP 10 fotbalistů pro reklamu: První je Ronaldo

čtvrtek, 29. května 2014, 11:00 Marketing MediaGuru

Cristiano Ronaldo má podle nového žebříčku nejvyšší reklamní dopad ze světových fotbalistů.

Fotbalista Realu Madrid a portugalské reprezentace Cristiano Ronaldo má podle nejnovějšího žebříčku sportovní marketingové agentury Repucom potenciál nejlepšího marketingového využití ze všech světových fotbalistů. Agentura sestavila žebříček na základě tzv. DBI indexu, který zohledňuje vnímání více než 6 500 lidí ve třinácti zemích. Vznikl tak žebříček deseti nejznámějších fotbalistů, kteří určují společenské trendy.

Cristiano Ronaldo vyšel z tohoto srovnání nejlépe. Jeho reklamní síla je podpořena ještě 82 mil. fanoušky na facebooku (údaj platný v květnu 2014) a 26 mil. followery na twitteru. Druhým v pořadí je hráč FC Barcelona  a argentinské reprezentace Lionel Messi a třetí jeho klubový kolega a španělský reprezentant Gerard Piqué.

S nadcházejícím mistrovstvím světa v kopané v Brazílii (12. 6. – 13. 7. 2014) už řada značek odstartovala své reklamní kampaně (více zde). Řada z nich přitom staví právě na tvářích Ronalda, Messiho a dalších.

TOP 10 světových fotbalistů využitelných pro marketing a reklamu

pořadí jméno DBI index globální povědomí FCB - počet fanoušků Twitter - počet followerů
1. Cristiano Ronaldo 79,49 83,87 % 82 mil. 26 mil.
2. Lionel Messi 75,87 76,07 % 57 mil. 2 mil.
3. Gerard Piqué 62,9 58,08 % 12 mil. 8 mil.
4. Fernando Torres 62,69 59,64 % 3 mil. 2 mil.
5. Wayne Rooney 59,47 55,82 % 20 mil. 9 mil.
6. Andrés Iniesta 59,47 52,82 % 20 mil. 9 mil.
7. Neymar Jr. 59,36 53,33 % 22 mil. 11 mil.
8. Iker Cassilas 59 49,43 % 18 mil. 1 mil.
9. Zlatan Ibrahimovic 59,07 55,81 % 15 mil. 1 mil.
10. Thiery Henry 57,56 51,62 % 16 mil. 300 tis.

Zdroj: Repucom

-mav-