Audi: Prémiovost chceme komunikovat jinak

středa, 09. července 2014, 07:31 Marketing MediaGuru

Audi chce být na českém trhu otevřenější. Nově cílí na tzv. VInP neboli na Very Innovative People.

Automobilová značka Audi se chce ve své marketingové strategii více otevřít potenciálním zákazníkům. „Chceme, aby zkušenost s naší značkou měl každý,“ vysvětluje marketingová manažerka značky Audi Pavla Vokrouhlíková a dodává, že hlavním cílem marketingových aktivit je ukázat lidem v praxi, co všechno automobily Audi umí a proč je jejich hodnota taková.

Poskytnout všem osobní zkušenost

Jednou z takových aktivit byl i nedávný pilotní projekt Audi quattro Experience, který proběhl ve dnech 22. až 25. května v pražském Freestyle parku Modřany. „Důvod, proč jsme tuto akci připravili, bylo seznámit s našimi auty i širokou veřejnost. Chtěli jsme všem zájemcům poskytnout osobní zkušenost, protože je to opravdu něco jiného, než si o tom jen číst,“ říká Pavla Vokrouhlíková. Koncept parkurové dráhy je už znám z rakouských lyžařských středisek, na českém trhu však byl s ohledem na letošní velmi slabou zimu přesunut na pozdní jaro. „Díky přesunutí na jaro se nám podařilo také nabourat český stereotyp, že se čtyřkolka hodí jen na sníh a led. Naopak, quattro zúročí řidiči na všech typech povrchu v různých ročních obdobích,“ popisuje Pavla Vokrouhlíková.

Pro návštěvníky Freestyle parku byly po čtyři dny připraveny speciální parkurové překážky, na nichž si mohli vyzkoušet za doprovodu instruktora za volantem modelů Q3, Q5 a A6 Allroad chování technologie pohonu všech kol quattro v extrémních podmínkách. Řidiči mohli například otestovat jízdu na houpačce, s elektronickým asistentem rozjezdu do kopce a sjezd z kopce, další asistenční systémy či jízdu s náklonem na rampě. Celkem bylo odjeto 488 parkurových a 157 testovacích jízd.

Do budoucna plánuje Audi koncept Audi quattro Experience rozšířit. Příští rok by se akce měla konat nejen v Praze, ale také na Moravě.

Stejně tak plánuje zopakovat i zimní akci Audi Czech Snow Polo Masters, která se letos ve Špindlerově Mlýně konala poprvé. Ve dnech 6. až 7. března zde byl odehrán historicky první zápas koňského póla na sněhu v České republice. „Koně k Audi neodmyslitelně patří. Nezajímají nás totiž jen pod kapotou. V příštím roce bychom to chtěli udělat v trochu větším provedení,“ prozrazuje Pavla Vokrouhlíková.

Audi Snow Polo Masters
Letošní první ročník Audi Czech Snow Polo Masters ve Špindlerově Mlýně

Již necílíme jen na VIP, ale na VInP

Otevřenější způsob komunikace reflektuje i ústup z právě probíhajícího filmového festivalu v Karlových Varech, na kterém Audi po osm let vozila celebrity. Letos je v pozici oficiálního vozu festivalu nahradilo konkurenční BMW. „Nechceme, aby si nás lidi spojovali s tím, že jsme pouze a jen pro tzv. VIP. Naší novou cílovou skupinou jsou nyní tzv. VInP neboli Very Innovative People, lidé, které baví inovace a hledají stále něco nového,“ říká Pavla Vokrouhlíková. Rozšíření cílové skupiny vychází z korporátní strategie značky, jejímž cílem je oslovovat svým portfoliem zákazníky napříč věkovým a společenským spektrem. Zájem o nové cílové skupiny je ostatně znatelný i u dalších prémiových značek, jako je BMW či Mercedes-Benz.

Inovace jsou u Audi zakotveny v samotném DNA značky, které je definováno hodnotami jako sportovnost, progresivita či sofistikovanost. V již zmíněné strategii se značka zavazuje v souladu se svým sloganem „Náskok díky technice“ zůstat lídrem v oblasti inovací a přinášet zákazníkům nejen sportovní a inovativní vozidla, ale také komplexní řešení mobility. S tím souvisí uvedení plnohodnotného městského elektromobilu Audi A3 Sportback e-tron s dojezdem až 50 km na čistě elektrický pohon, s technologií odlehčené konstrukce, postupnou digitalizací aut a jejich propojením s internetem či vyvíjením asistenčních systémů. „Nechceme nikoho následovat, chceme na trhu vést,“ uzavírá za Audi Pavla Vokrouhlíková.

-kch-