Média by se měla začít připravovat na wearables

středa, 23. července 2014, 08:04 Internet & Mobil MediaGuru

Mobilní zařízení představují pro média další nezbytnou podmínku pro úspěch na trhu.

Orientace na mobilní zařízení, tak zní jeden z trendů médií, které popisuje ve svém letošním reportu Trends in Newsrooms Světové fórum editorů (World Editors‘ Forum – WEM). Digitální média jsou totiž v současnosti čím dál více konzumována přes chytré telefony nebo tablety. Na scénu navíc přicházejí další konkurenti stolních počítačů – tzv.  wearables neboli „nositelné technologie“, se kterými by měla média ve svých strategiích do budoucna počítat.

Mobilní zařízení jsou stále častější platformou, přes kterou uživatelé vstupují na mediální weby. V květnu letošního roku dosáhl podle průzkumu agentury ComScore v USA podíl času stráveného na mediálních webech přes mobilní zařízení 60 %, což je o 10 % více než v loňském roce. Navíc polovinu z toho tvořily přístupy přes mobilní aplikace. Tento rostoucí trend na fóru potvrdily i The Financial Times, na jejichž server přichází 62 % čtenářů přes chytré telefony či tablety, a jen 38 % přes desktop.

Share+of+US+Digital+Media+Time+Spent+by+Platform

Přes mobilní zařízení se nejvíce konzumují digitální rádia, fotografické stránky typu Flickr, mapy a chatovací služby. Sociální sítě se sice umístily až na devátém místě, ale jejich význam v mobilních zařízeních stále roste. Jen za loňský rok aktivita na sociálních sítích přes mobilní zařízení vzrostla o 55 %.

Share+of+Time+Spent+by+Platform+Leading+Categories

Pro média je proto důležité uvažovat o svých internetových stránkách z pohledu mobilních zařízení – přemýšlet nad velikostí fontu, podobou fotogalerií či využíváním potenciálu sociálních sítí, které na jejich servery dokážou přivést značné množství návštěvníků.

Na dveře klepou wearables

Dále je podle WEM nutné myslet na budoucí technologie – tedy na wearables, mezi které se řadí chytré hodinky či Google Glass. „S Google Glass bude možné živě streamovat tiskovou konferenci či jí z pohledu novináře nafotit,“ popsal na fóru Stephen Hutcheon ze Sydney Morning Herald.

Jak upozornil Michael Mannes, ředitel programu Journalism and Media Innovation, o budoucích technologiích by měly jednotlivé redakce přemýšlet již dnes, jinak se budou potýkat s nesnázemi.

-kch-