Reklama pohledem dronů

CocaCola_Drony
Bezpilotní letadla si stále častěji nacházejí své místo i v reklamě.

Výhody dronů neboli bezpilotních letadel začínají objevovat oblasti, které jsou jejich domovské armádě na hony vzdálené. Kromě médií, které drony pasují do role novodobých reportérů, jejich kouzlu postupně propadá i reklamní průmysl.

Jen v posledních měsících bezpilotní letadla nasadila do své reklamy například Coca-Cola, která tak nechala dopravit děkovnou zásilku dělníkům na stavbách v Singapuru.

Na letošním festivalu Cannes Lions je využila sociální síť Twitter, která s nimi natáčela záběry do svých krátkých videí Vine. Výsledky pak umisťovala na profil nazvaný @dronie.

Drony si v loňském roce otestovala na doručování svých zásilek také pizza Domino’s.

A pivní značka Lakemaid drony naloží pivem a pošle rybářům, kteří se rádi napijí uprostřed zmrzlé divočiny.

V českých končinách byl dron využit například pro filmování a streamování interaktivního billboardu nového nápoje Ice & Fire, který byl po čtyři umístěn na pražské náplavce.

Drony však nemusí v reklamě zastávat jen roli doručovatele se zabudovanou kamerou. Mohou se stát i samotným médiem, což ukazuje americký start-up DroneCast, který zahájil letos v dubnu. Firma nabízí služby tzv. drone-vertisingu neboli reklamy na dronech. V praxi to znamená, že za 100 dolarů na den umístí reklamní bannery, dlouhé necelé dva metry, na své čtyři drony, které pak lítají do exponovaných oblastí osm metrů nad zemí.

Zda však bude drone-vertising ze strany americké administrativy tolerován, zůstává otázkou. Prozatím je stanovisko americké Federální letecké asociace ke komerčnímu využívání dronů oficiálně negativní.

-kch-

Zařazeno v rubrice: Reklama

DISKUSE

Registrační formulář

Zpravodajský přehled Guru Weekly bude zasílán na uvedenou emailovou adresu každý týden. Zaškrtnutím souhlasím s jeho zasíláním.