Značky, které vyhrály fotbalové mistrovství

pátek, 11. července 2014, 12:00 Marketing, Reklama MediaGuru

Fotbalové mistrovství světa v Brazílii se blíží k závěru. Které značky se na něm letos prosadily?

Zatímco se schyluje k rozhodujícímu finálovému souboji fotbalových týmů na MS v Brazílii, na trávníku marketingovém jsou vítězové se svými kampaněmi již známi, alespoň z hlediska britského tisku.

Beats Electronics

Společností Apple vlastněná odnož Beats Electronics, vyrábějící například sluchátka, dokázala převést nevýhodu v opak. Oficiální sponzor Sony měl zkrátka přednost, a tak se dostalo všem hráčům mistrovství zákazu nosit sluchátka od Beats Electronics v prostorách stadionu či na veřejných akcích. Přesto, hvězdy jako Neymar či Luis Suarez byli objektivy kamer zachyceni se sluchátky této značky při tréninku či během přesunů mezi stadionem a hotelem. Navíc, marketéři z Beats spustili krátce po startu prvních zápasů pětiminutové video s názvem „The Game Before The Game“, které rovněž ukazuje hráče se sluchátky, a to přímo na střídačce, kde byla zakázána.

Beats_Neymar

Adidas

Už  je téměř pravidlem, že na seznamech mistrovství světa v kategorii marketing nechybí značka Adidas. Jako sponzor dalších šesti světových klání, si ve světě fotbalu zajistila svou pozici až do roku 2030. Tento rok investovala německá značka za sponzoring a reklamu během mistrovství více než kdykoli předtím od roku 1970, kdy s podporou fotbalu začínala. Značnou část si z rozpočtu ukrojily přípravy s promo akcí hry „brazuca“, jejíž neformální lokální název, označující vše brazilské, si vypůjčili od Brazilanů. Brazucu představuje též oficiální barevný míč mistrovství, jenž je vybaven speciální technologií pro letové vlastnosti a odolnost. Na Twitteru měla Brazuca během minulého víkendu přes milion followerů.

Brazuca

Nike

Ač není oficiálním sponzorem jako rival Adidas, data vyplývající z průzkumu Global World Index ukazují, že téměř třetina Američanů má za to, že sponzorem je. Nike je totiž vidět jednak na dresech některých top hráčů, jako např. Cristiana Ronalda, a krom toho vypustila tato značka do světa sérii dojemných spotů, z nichž největším hitem je ten nejdelší a animovaný.

Hyundai

Čtyřletá periodicita světových sportovních meetingů stojí v čím dál napínavějším kontrastu k dravému vývoji komunikace ve virtuálním prostoru. Což platí i o letošním mistrovství světa ve fotbale a veškerém buzz marketingu o něm na internetu. Pokud by se dal vyhlásit vítěz v kategorii on-line, byla by to jednoznačně korejská automobilka Hyundai a její nepřetržité společenské angažmá na sociálních sítích. Jednoznačně nejviditelnějším počinem na internet je její Fan Park, světová platforma pro všechny fotbalové fanoušky, kde mohou sdílet fotky, videa a další obsahy související s jejich velkým fotbalovým svátkem a s jejich top stars. Hyundai rovněž fanouškům naservírovala interaktivní herní aplikaci Shoot and Save či tipovací aplikaci Octopus Prediction.

Fun Park

-mpl-