Značky na festivalech spoluvytváří zážitky

středa, 16. července 2014, 17:51 Marketing MediaGuru

Hudební festivaly nabízejí značkám možnost, jak se dostat do nezapomenutelných zážitků.

Sezóna letních hudebních festivalů je v plném proudu. Jeden z největších festivalů tuzemské scény – Rock for people – letos již proběhl, začala série festivalů Hrady.cz, příští víkend se koná čtyřdenní festival Colours of Ostrava a v srpnu na své návštěvníky čeká mimo jiné Sázavafest, Brutal Assault nebo Hip Hop Kemp. Tento typ festivalů zdaleka neláká jen hudební fanoušky, atraktivní je i zadavatele, kteří se tak mohou dostat blízko k mladým spotřebitelům a spoluvytvářet jejich zážitky. 

Klíč k úspěchu festivalové aktivace tkví podle agentury Frukt, specializující se na reklamní aktivity v hudebním a zábavním průmyslu, právě ve správném přístupu k těmto zážitkůmznačky se je mají snažit obohacovat, vylepšovat, nikoliv narušovat. Nabízené aktivity by měly být pro návštěvníky festivalu intuitivní, a navíc koherentní se strategií značky. Mohou návštěvníkům poskytovat pohodlné prostory pro odpočinek, zajistit čisté koupelny nebo dobíjecí stanice pro mobilní telefony a WiFi zóny zdarma. Odměnou je kromě jiného také obsah v podobě videí a fotografií, které mohou sdílet na svých sociálních sítích.

Hudebním festivalům dominují piva

Mezi partnery českých festivalů stejně jako v minulých letech i letos dominují značky alkoholických a nealkoholických nápojů. Mezi generálními partnery figurují pivní značky – Staropramen, Budweiser Budvar nebo Excelent Gambrinus –, jako partneři je doplňují značky z řad destilátů (Jack Daniel’s, Amundsen, Jägermeister, Captain Morgan, Bacardí či Lemond) a energetických či kolových nápojů (Semtex, Red Bull, Monster, Kofola nebo Coca-Cola). Situace na českém trhu se v tomto ohledu nikterak neliší od zbytku světa. Dokládá to studie již zmíněné agentury Frukt, podle níž představují nápojové značky při festivalové aktivaci celosvětově nejsilnější partnery – za uplynulý rok měly na festivalech 33,1% podíl (z toho alkoholické značky 23,5 %, nealkoholické nápoje 9,6 %).

Nápojovým značkám festivaly nabízejí nejen vysoký odbyt, ale také možnost výrazné propagace a posílení vztahu se značkou. Proto se snaží nabídnout návštěvníkům v mnohdy vyčerpávající atmosféře dostatek nápojů a prostor k odpočinku. Staropramen, který na spojení s hudbou staví svůj komunikační koncept, tak například na festivalu Rock for People postavil kromě typických pivních stanů také zahrádky se slunečníky. V rámci své Cool zóny, kde byly k dostání beermixy, bylo možné si zahrát plážový volejbal nebo badminton a také se postaral o přechodové pásy a vyvýšenou platformu s nájezdovou rampou pro vozíčkáře. „Vozíčkářům jsme také nabídli uzpůsobené zázemí například v podobě snížených barů. Tento prostor pro ně a jejich doprovod byl i jakýmsi ,meeting pointem‘, navíc s vlastním programem,“ uvádí Jana Bártová, manažerka odpovědnostních projektů společnosti Pivovary Staropramen.

Značky destilátů či energetických nápojů sází na festivalech na vlastní bary. Například Jägermeister si na Aerodrom festivalu, kde vystoupila skupina Metallica, postavil bar ve svých barvách a podával klasicky namražené panáky ve zkumavkách. Energetický nápoj Semtex na festivalu Votvírák zval pro změnu do „intergalaktické dobíjecí stanice“.

Intergalaktická dobíjecí stanice Semtexu
Intergalaktická dobíjecí stanice Semtexu

Letní festivaly se rovněž hodí k podpoře produktových novinek, čehož využil například Staropramen, který na Rock For People představil točený cider Carling Cherry Cider.

Potenciál je hudebních festivalech i pro další oblasti

Vedle nápojových značek se do aktivace na hudebních festivalech pouští například i mobilní operátoři nebo kosmetické firmy. T-Mobile si pro Rock for People připravil tzv. větrný tunel, kterým se mohli zájemci proletět. Na Kryštof Kempech, které pořádá skupina Kryštof, si budou v rámci T-Mobile aktivace moci návštěvníci zazpívat přes automat duet s Richardem Krajčem.

S hudebním festivalem se letos spojila také kosmetická značka Avon, která poskytne do sprch na Colours of Ostrava své sprchové gely řady Senses. Partnerství navíc propaguje soutěží na Facebooku, kde mají soutěžící poznat, které hvězdy festivalu se skrývají za jednotlivými barevnými variantami sprchových gelů.

Ve světě se s hudebními festivaly výrazně spojují i módní značky, Guess třeba letos neváhala připravit na americké festivalové léto i vlastní „festivalovou kolekci“. 

Festivalová kolekce značky Guess
Festivalová kolekce značky Guess

Módní řetězec H&M vytvořil na vybraných festivalech pop-up obchody z recyklovaných materiálů, kde mohli návštěvníci vyměnit své staré oblečení za nové. V dánském Roskilde nové kousky na místě dotvářeli designéři.

Značka obuvi Toms přenesla na festival Firefly v americkém Delaware svůj program One for One, kdy za každý prodaný pár obuvi daruje další pár lidem v nouzi. Na festivalu bylo možné si boty zakoupit s tím, že je na přání ozdobili místní umělci. 

Boty Toms, dotvořené místními umělci
Boty Toms, dotvořené místními umělci na festivalu Firefly

Stále více se také zapojují značky potravin a aerolinky, které loni v globálním přehledu agentury Frukt tvořily 2,5 % oproti 0,9 % v roce 2012. A své kouzlo mají festivaly i pro takové e-cigarety nebo hotely.

-kch-