Penta vstupuje do médií, začíná na Slovensku

středa, 03. září 2014, 09:54 Slovensko, Tisk, TV MediaGuru

Investiční skupina Penta ohlašuje vstup do médií. Začíná na Slovensku, plánuje vstup i na český trh.

Investiční skupina Penta vstupuje na mediální trh, a to prostřednictvím spolupráce s holandskou investiční společností V 3 Media Holdings. Ta uzavřela akvizici vydavatelství 7 Plus, včetně internetové společnosti Centrum Holdings, a akvizici vydavatelství Trend Holding.

Pod tato vydavatelství patří mimo jiné nejčtenější slovenský týdeník Plus 7 dní, deník Plus Jeden Deň a ekonomický týdeník Trend. „Cílem Penty je postupně rozšířit své investiční působení v médiích i na český a polský trh a aktivně se tak podílet na probíhající vlastnické konsolidaci,“ uvedl mluvčí skupiny Martn Danko.

„Ekonomický model fungování především tištěných médií čelí zásadním výzvám v podobě poklesu tržeb z reklamy. Je zřejmé, že na to, aby se tradiční média dokázala přizpůsobit této nové realitě a přežít, potřebují finančně silného a stabilního investora. My proto chceme našim mediálním partnerům nabídnout finanční stabilitu a zároveň široké know-how a expertízu z řízení složitých restrukturalizačních projektů v regionu. Naším cílem je podílet se na vybudování ekonomicky úspěšného modelu fungování médií ve středoevropském regionu,“ uvedl dále mluvčí investiční skupiny Penta.

Důvody, které uvedla Penta ke vstupu na mediální trh:

Středoevropský akviziční potenciál, který umožňuje velikost investice v souladu s investičními kritérii Penty.

Postupný odchod nadnárodních vydavatelských skupin a hráčů z regionu.

Výrazná exponovanost Penty v maloobchodním odvětví a ve firmách, které jsou silně orientované na koncového zákazníka; Penta vlastní firmy, jako je Fortuna, Dr. Max, Dôvera, EM&F Group, Svet zdravia, EMC, ProCare, Primabanka a Privatbanka, které spolu s dalšími retailovými společnostmi dosahují roční tržby v objemu 3,5 miliardy eur.

Investice do médií vytváří pro tyto firmy a projekty zajímavou obchodní příležitost v podobě využívání reklamního cross sellingu jak v tradiční (např. tištěné), tak i v online podobě; pro obě dvě strany (média i uvedené firmy a projekty) má takové partnerství významný komerční potenciál.

„Týdeník Trend považujeme za jeden z nejkvalitnějších a nejkompetentnějších titulů na slovenském mediálním trhu. Vydavatelství 7 Plus zase představuje tradiční a širokospektrální mediální portfolio se silnými tištěnými i online tituly,“ uvedl Martin Danko.

V následujících měsících má Penta spolu se svými partnery za cíl vybudovat a představit mediální management, který bude složený z mezinárodních i domácích expertů. Management bude zodpovědný za další akvizice nejen na slovenském, ale i na českém a polském trhu, a zároveň bude strategicky řídit celé mediální portfolio.

„Jsme si plně vědomi zodpovědnosti i obav, které může náš vstup na mediální trh vyvolat – především proto, že naše investiční skupina patří mezi přední hráče na slovenském, českém a polském trhu. I proto chceme důsledně oddělit řízení a činnost redakcí od našich dalších podnikatelských aktivit či zájmů. S vedením redakcí chceme otevřeně diskutovat o jasně definovaných pravidlech v podobě etického kodexu, který bude redakcím garantovat nezávislost při tvorbě novinářského obsahu,“ dodal Martin Danko.

Penta je středoevropská investiční skupina, založená v roce 1994. Působí zejména ve zdravotnictví, finančních službách, výrobě, maloobchodu a v realitním developmentu. Spravuje jediný fond svých partnerů, akcionářů společnosti. Její portfoliové společnosti zaměstnávají více než třicet tisíc lidí a hodnota aktiv skupiny dosáhla v roce 2013 výše 6,5 miliardy eur. Penta působí ve více než deseti zemích Evropy a má svoje zastoupení v Praze, Bratislavě, Varšavě a Mnichově.

-mav-