Forbes spouští web, vstupuje do digitálu

úterý, 21. října 2014, 06:05 Internet & Mobil, Tisk MediaGuru

Byznysový měsíčník Forbes se rozhodl vstoupit do prostředí digitálních médií.

Byznysový měsíčník Forbes vstupuje po několika měsících příprav do digitálního prostředí. Od úterý 21. října spouští webové stránky Forbes.cz a zároveň s tím se objevuje díky responsivnímu designu v dalších elektronických zařízeních, na mobilech a v tabletech.

Podle spoluvlastníka vydavatelské společnosti Media Rey SE a šéfredaktora Forbesu Petra Šimůnka redakce dlouho zvažovala, jakým způsobem značku Forbes v digitálním prostředí vybudovat. Obávala se přitom, aby nekanibalizovala vlastní tištěný magazín, kterému se od svého startu na podzim roku 2011 stále daří zvyšovat prodaný náklad a objem inzerce. „Nakonec jsme se rozhodli vybudovat web jako samostatnou jednotku, která stojí vedle časopisu a rozšiřuje působení značky Forbes na českém trhu,“ popisuje Šimůnek.

Webové stránky Forbes.cz

Forbes_HP

Server Forbes.cz má nabízet zcela jiný obsah než tištěný magazín. Články se s výjimkou žebříčků nebudou překrývat. Forbes.cz zároveň neusiluje o to být zpravodajským serverem. „Týdně chceme nabízet 5-10 nových článků, které ale nebudou články jen pro několik hodin. Půjde o nadčasové texty,“ dodává Šimůnek.

Podobně jako tištěný magazín bude i server čerpat ze zahraniční předlohy Forbes.com a lifestylové odnože Forbeslife.com. Na internetové vydání přikoupil vydavatel magazínu licenci a plánuje, že nadpoloviční většina textů bude vznikat lokálně, menší část potom bude přebírána z americké předlohy Forbesu. Texty se mají primárně věnovat všemu, co patří k úspěchu a jak ho dosáhnout. Právě texty typu „How to“ mají být na internetu významně zastoupeny.

Důležitou součástí webu budou speciály, věnované vybraným tématům. První speciál se věnuje 40 nejbohatším Čechům, do konce roku mají vzniknout další čtyři speciály.

Podoba speciálu Forbes.cz

Kliknutím zvětšíte
Kliknutím zvětšíte

Web je údajně záměrně stavěn „jednoduše“ s cílem mít jasnou navigaci a být přehledný.

Forbes.cz se má opírat především o příjmy z prodeje reklamy, obsah webu bude zdarma. Do budoucna ale nejsou vyloučeny některé zpoplatněné služby. Inzerentům hodlá nabízet prémiové cílové skupiny a efektivní reklamní prostor. „Budeme nabízet relativně málo reklamních pozic tak, abychom dosáhli co nejvyšší účinnosti kampaní. Nebudeme webem pro statisíce návštěvníků, ale pro desetitisíce. Inzerentům ale nabídneme výjimečnou cílovou skupinu,“ myslí si Šimůnek. Zdůrazňuje také to, že Forbes chce i v online prostředí být maximálně kvalitním zdrojem informací – web připravují redaktoři s dlouholetou praxí v médiích (viz dále), nemají se na něm podílet studenti, ani elévové.

Inzerenti mají možnost vedle klasické bannerové reklamy koupit si exkluzivní pozice, partnerství či spojit se s tematickými speciály. Součástí nabídky je i nativní formát BrandVoices (speciálně označené texty připravované s klientem) a videoreklama. Počítá se i s možností zakoupení balíčku, propojujícího tištěnou a onlinovou inzerci. Prvními inzerenty, kteří se na webu objevují, jsou ČEZ a Saxo Bank.

Vydavatel Forbesu si uvědomuje, že vstup do onlinu není bez rizika. „Přípravě jsme věnovali spoustu energie, času a peněz v řádech statisíců až milionu. Budeme je chtít zpátky. Projekt musí být v příštím roce ziskový. Pokud nebude, nemá smysl v něm pokračovat,“ uvažuje Šimůnek.

Internetový projekt Forbes.cz vedla Lucie Tvarůžková (bývalá šéfredaktorka iHned.cz), vývoj webu měl na starosti tým ve složení Štěpán Horn, Zdeněk Mihalco a Martin Malý. Na grafickém návrhu se podíleli Jakub Goldmann a David Švejda. Technologické řešení dodala společnost Usertech. 

Mediakit Forbes.cz zde: Mediakit ForbesCZ

-mav-