CzechTourism plánuje zhodnotit prostor za miliardu

úterý, 20. ledna 2015, 15:06 Marketing MediaGuru

Česká republika bude letos prezentována jako země romantických příběhů.

Na letošní rok si agentura CzechTourism dává nemalé cíle. Svými marketingovými aktivitami hodlá zasáhnout na 1,5 miliardu potenciálních návštěvníků. Cíl na celkový příjem z cestovního ruchu si navýšila v meziročním srovnáním o téměř deset miliard korun, dosáhnout chce výše 79,5 miliard korun. Plánovaná hodnota inzertního prostoru (AVE) je vyčíslena na miliardu korun. Vyplývá to z informací uvedených na stránkách agentury.

Ke splnění jejích cílů by mělo agentuře pomoci mnoho marketingových aktivit, které budou probíhat průběžně po celý rok jak u nás, tak na zahraničních trzích. Stejně jako v předcházejících letech se komunikace zaměří na produkty s názvy Cesty za poznáním, Cesty krajinou, Cesty pro zdraví a MICE (kongresová turistika).

Zastřešující image kampaní letošního roku by měla být kampaň „Česko – země romantických příběhů“, na kterou je v rozpočtu alokováno 450 milionů korun. Podle plánu marketingových aktivit by měla kampaň cílit především na bonitní, vysokoškolsky vzdělané turisty ve věku 30 až 50 let.

V zahraničí bude kampaň klást důraz na romantické příběhy, které stojí za to osobně prožít a sdílet s ostatními. Její koncept přitom vychází z myšlenky, že každý okamžik se mění na romantický zážitek. „Romantické mikropříběhy“ bude vyprávět v kulisách zámeckých komnat, okrasných parků či večerních uliček autenticky působící vypravěč. Plánována je rovněž tzv. cool verze kampaně, jež bude cílit na mladší cílovou skupinu.

Vizuál ke kampani Česko - země romantických příběhů
Příklad vizuálu ke kampani Česko - země romantických příběhů

Na tuzemském trhu bude Česko prezentováno jako „neobjevená destinace, která nás vždy naplňuje úžasem“. Její těžiště bude spočívat v novém seriálu Lovci zážitků, který od dubna poběží na televizní stanici Prima Cool. „Prostřednictvím našich ,lovců zážitků‘ budeme vyprávět v reálném čase příběhy z neobjevených míst, která spatřujeme jako nikdy předtím a nikdy potom,“ uvádí ve svých materiálech CzechTourism.

Ze seriálu Lovci zážitků
Ze seriálu Lovci zážitků

Podpory se letos dostane také filmovému turismu, který bude propagovat dílčí produktová kampaň Česko – země jako z filmu. Spuštěna bude v dubnu u nás a na sousedních trzích, poběží v tisku, kině a na internetu. Její nedílnou součástí bude webová stránka zemefilmu.cz a mobilní aplikace Czech Film App. Další produktovou kampaní bude Česko – země autentických tradic, jež se zaměří v Česku, u sousedů a v Rusku na rodiny s dětmi, střední generaci a generaci 50+.

Česko - Země jako z filmu
Česko - Země jako z filmu

V mediamixu se CzechTourism bude mít hlavní slovo internet – do digitální komunikace poputuje až 40 % rozpočtu. Peníze půjdou na SEO, videoreklamu či sociální média. Významnou roli budou hrát dále eventy a veletrhy (35 %), PR (8 %), televize (7 %) a tisk (4 %).

Komunikační nástroje 2015 (zdroj: CzechTourism)
Komunikační nástroje 2015 (zdroj: CzechTourism)

-kch-