#FashionTech: Časopisy obtížněji pronikají na online

čtvrtek, 19. března 2015, 17:17 Internet & Mobil, Tisk MediaGuru

O možnostech propojení online a offline verzí u módních titulů se diskutovalo na #FashionTech 2015.

„Printová média jen velmi těžko pronikají do online světa. Většinou je jejich snaha dostat se na internet stojí opravdu hodně peněz a inzerenti je tam neuživí,“ řekla Mirka Zlatníková, ředitelka redakcí vydavatelství Astrosat, v rámci panelové diskusi na konferenci #FashionTech 2015 na Mercedes-Benz Prague Fashion Weekend, na níž se diskutovaly možnosti a přístupy různých módních titulů. Podle ní jsou na internetu mnohem úspěšnější média či blogy, které na internetu začínaly a umí mluvit internetovým jazykem. I proto se přiklání k tomu, aby tištěný a online obsah byl tvořen odlišnými týmy.

Naopak o potenciálu propojení tištěných časopisů s onlinem je přesvědčena Karolína Otevřelová, šéfredaktorka časopisu InStyle z vydavatelství Burda Praha, jehož všechny tituly jsou na internetu přítomny. InStyle například rozjel svůj vlastní blog. „Pro blog jsme se rozhodli kvůli tomu, že je to uživatelsky příjemná platforma, která nám pomáhá budovat povědomí o značce a inzerentům nabízí další prostor,“ vysvětlila Karolína Otevřelová a dodala, že časopis propojuje s internetem prostřednictvím videí making of či tutorialů.

Online s tištěnou verzí nyní kombinuje také Soffa Magazine, který se po roce působení na internetu rozhodl i pro tištěnou verzi. Online verze, která je dostupná v češtině i angličtině, časopisu umožňuje oslovovat i zahraniční čtenáře, papírová verze je zase atraktivní pro inzerenty. „Vzhledem k tomu, že si vše děláme sami, po nás nikdo nechce standardní reklamní celostranu. Všichni chtějí kreativní přístup,“ popsala šéfredaktorka časopisu Adéla Kudrnová, která svou redakci přirovnala ke kreativní agentuře.

Na propojení online a offline komunikace sází také e-shop s módou Zoot.cz, který si vydává vlastní magazín. „Chceme tím nabízet věci v kontextu, ke klasické inzerci jsou totiž lidé již slepí,“ přiblížila Barbora Pilná, která má magazín na starosti. Cílem je zejména vytvářet kvalitní a zábavní obsah, který bude generovat prodeje. V plánu má Zoot.cz vytvoření aplikace, přes kterou se její uživatel dostane na interaktivní formu časopisu a proklikem se dostane rovnou do e-shopu.

Oblast módních blogů zastupovala na panelové diskusi Veronika Franková z blogu The CzechChicks. „Naším plánem je nadále zůstat pouze v online prostředí. Do budoucna se chceme více zaměřit na tvorbu videí,“ uvedla Franková a poukázala na neustále se zrychlující konzumaci obsahu. „Mladá generace se nechce informacemi zdržovat, i proto tak roste obliba Instagramu.“

-kch-