Twitter začal experimentovat s televizí

pondělí, 16. března 2015, 11:36 Internet & Mobil, TV MediaGuru

Efekt tzv. druhé obrazovky zkouší aktuálně využít sociální síť Twitter ve svém novém projektu.

Fenomén tzv. second screen je čím dál větším tématem jak v souvislosti s plánováním kampaní, tak i pro oblast sociálních médií. Skutečnost, že se lidé při sledování televize současně zapojují do komunikace na sociálních sítích, zkouší aktuálně využít Twitter novým experimentálním projektem.

Diváci sdílejí na sociálních sítích svoje zážitky nejčastěji při sledování živých přenosů, reality show a populárních seriálů. Nedávná studie výzkumné společnosti Nielsen například zjistila, že 15 % diváků si televizní pořady užije více, když přitom můžou sledovat sociální média. Jejich prostřednictvím reagují na obsah a diskutují o něm s dalšími diváky.

Server Mashable minulý týden upozornil, že tohoto dlouhodobého trendu chce pro sebe více využít sociální síť Twitter, která uživatelům nabídne nový pohodlnější přístup k informacím o aktuálním televizním vysílání. Na Twitteru se lze do diskusí k určitému tématu zapojit už dnes prostřednictvím hashtagů, avšak procházení jednotlivých tweetů bývá kvůli jejich vysokému počtu nepřehledné. To se nyní změní.

Do úvodního experimentu jsou zahrnuty pulární americké pořady American Idol, Big Bang Theory, @Midnight a The Blacklist. Pokud Twitter podle hashtagu nebo třeba jména televizní postavy jedné ze zmíněných show identifikuje odeslaný tweet o konkrétním pořadu, vyskočí autorovi v jeho mobilní aplikaci dialogové okno s pozvánkou k vyzkoušení „Twitter TV Timelines“. Když uživatel pozvání potvrdí, zobrazí se mu zcela nové prostředí.

Rozhraní je rozděleno do tří sloupců pojmenovaných Highlights, Media a All, kterými je možné dále listovat. To uživateli umožňuje vyfiltrování jen těch nejlepších příspěvků nebo souvisejících fotek a videí. Divák tak může při sledování pořadu listovat pouze příspěvky o dané show a nenechat se při tom rozptylovat ostatními tweety.

Situace v Česku

„V Česku používá Twitter demograficky velmi omezená cílová skupina. Ta s ním jako s ‚druhou obrazovkou′ pracuje hlavně při amerických seriálech, které lidé sledují na několika specificky zaměřených českých TV stanicích, nebo ještě častěji na internetu ve formě warezu krátce po jejich odvysílání v USA. Obecně jsou čeští uživatelé víc zvyklí využívat druhou obrazovku pro hledání doplňujících informací (zvlášť při zpravodajských relacích), než pro komentování pořadů v jejich průběhu. Na druhou stranu, kdykoli české televize přijdou s něčím nečekaným či zajímavým pro významnou část Čechů, vytahujeme smartphony a komunikujeme na sociálních sítích téměř okamžitě. Vzpomeňme na falešného Jimma Carreyho," Ben Olšanský, senior online strategist, Inspiro Solutions.

-kmc-