Osobní profily na LinkedIn jako vizitka firmy

pátek, 22. května 2015, 11:04 Internet & Mobil, Marketing MediaGuru

Zaměstnanci mohou na LinkedIn firmám pomoci s image, přispět by mohl i připravovaný nástroj Elevate.

S příchodem sociálních sítí si lidé museli zvyknout na jednu věc – obsah, který vkládají na svůj osobní profil, se stává do jisté míry veřejným, a může tak do značné míry ovlivnit i jejich profesní život. Případů, kdy byl někdo kvůli nevhodným fotografiím na Facebooku vyhozen z práce, existuje mnoho. Dnes však jde propojení osobních účtů na sociálních sítích s profesním životem ještě dál – profily zaměstnanců mohou sloužit jako nástroj k budování image jejich zaměstnavatele.

Sítí, která se pro ambasadory značky z řad zaměstnanců nabízí, je bezesporu LinkedIn, který na světě používá přes 300 milionů lidí, z čehož téměř milion (940 tisíc) jich je v České republice. Uživatelé této profesní sítě zde mohou mít vlastní profil, na němž si vyvěsí svůj životopis, zároveň si mohou vytvářet síť kontaktů, inspirovat se ze sdílených článků či diskutovat v rámci zájmových skupin. Vedle toho zde však mohou své stránky provozovat také firmy.

Jak na konferenci LinkedIn upozornil Adam Zbiejczuk, osobní profily zaměstnanců mají na LinkedInu větší hodnotu než ty firemní. Průměrně mají jednotlivci desetkrát více kontaktů, než má firma followerů. Zaměstnanci tak mohou svým sdílením obsahu v souhrnu zasáhnout mnohem více lidí než firma, a pomoci jí tím postupně vytvářet i image. „Všichni zaměstnanci mohou být brand ambasadory,“ řekl Zbiejczuk a dodal, že podmínkou úspěchu je, aby byli ve firmě spokojení. Kredibilitě firmy podstatně pomáhají profily lidí z managementu.

Zapojení zaměstnanců do komunikace na LinkedIn by měla být ve firmě aktivně a systematicky podporována. Podle Kateřiny Borovanské z agentury Freya by měly firmy do profilů svých zaměstnanců investovat nejen časově, ale i finančně. „Bylo by dobré přidat záložku LinkedIn do timesheetů, aby si zaměstnanci mohli starat o svůj profil a sdílení obsahu oficiálně. Také se vyplatí vyčlenit prostředky na vylepšení profilů a jejich vizuální jednotu,“ vysvětlila Borovanská.

Vstříc zapojení zaměstnanců do firemní komunikace jde i LinkedIn sám se svým nástrojem Elevate, který má zaměstnance podporovat v šíření firemního obsahu. Nástroj je v zatím v testovací fázi, a zcela zpřístupněn by měl být už ve třetím čtvrtletí letošního roku. Testy, které probíhaly u firem Adobe, Unilever a Quintiles, ukázaly významný nárůst aktivity zapojených zaměstnanců. Ti sdíleli v průměru šestkrát více než v době před testováním. U Adobe vzrostlo s Elevate o 80 % počet zhlédnutí nabídek práce, Quintiles zaznamenal čtyřikrát více zhlédnutí profilů zapojených zaměstnanců a Unilever čtyřikrát více zhlédnutí stránky společnosti, šestkrát více zhlédnutí nabídek práce a v neposlední řadě se jí zdvojnásobil na firemní stránce i počet followerů. Spolu s podporou sdílení obsahu nabízí Elevate i vlastní analytický nástroj.

Prostřednictvím svých zaměstnanců značka může na LinkedIn komunikovat celkem snadno. Oproti reklamním formátům navíc i dosti levně.

-kch-