LinkedIn chce nahradit firemní intranety

linkedin
Aplikace Lookup má podle profesní sítě LinkedIn usnadnit vnitrofiremní komunikaci a spolupráci.

Jak usnadnit komunikaci mezi spolupracovníky, kteří se dosud příliš dobře neznají? Podobnou otázku si kladli vývojáři LinkedIn, přičemž odpovědí má být nová aplikace s názvem Lookup. Její tvůrci totiž vycházejí z toho, že třetina z uživatelů, kteří na této síti prohledávají profily ostatních, shání informace o svých kolezích. Co je k tomu vede? LinkedIn se domnívá, že je to neefektivitou korporátního intranetu, který často neposkytuje adekvátní data, nehledě na často malou uživatelskou přívětivost.

Tuto hypotézu potvrzuje šetření mezi 814 uživateli v Severní Americe, z nichž pouze necelých 40 procent uvedlo, že firemní sítě poskytují dostatečné informace o jednotlivých pracovnících a jejich schopnostech. 58 procentům dotazovaným by pak usnadnilo práci, kdyby mohli snadněji kontaktovat právě kolegy se specifickými dovednostmi. Pro významnou část lidí je nakonec efektivnější snažit se používat LinkedIn i na každodenní firemní komunikaci. A právě na tuto mezeru se snaží zacílit aplikace Lookup.

Vývojáři její fungování uvádějí pomocí příkladu, kdy se zaměstnanec krátce setkal s někým z jiného oddělení, přičemž dotyčný by mu mohl pomoci s konkrétním pracovním úkonem. Z letmého zdvořilého setkání si ale člověk zřídka zapamatuje jméno kolegů – to však pro Lookup není žádný problém, jelikož umožňuje vyhledávat kolegy ze stejné firmy i na základě jejich pracovní pozice, dosavadních zkušeností, vzdělání a schopností. Hypotetického kolegu tak stačí vyhledávat na základě klíčových slov „korporátní komunikace“. Výsledkem bude přehled profilů s fotografiemi, jmény a pracovními pozicemi příslušných kolegů, kteří se „korporátní komunikací“ v nějaké míře zabývají.

linkedin2

Na základě výsledků vyhledávání lze vidět, že kolegyně se jmenuje Julie (možnosti stalkingu příslušný blog raději nepopisuje). Lookup tak nabízí stejné informace, jako kdyby spolu lidé byli na LinkedIn spojeni. Mezi nimi nechybí ani nastínění preferovaného způsobu kontaktu. Pokud tato informace chybí, aplikace automaticky nabízí pracovní e-mail. Na ten lze rovnou poslat vzkaz. Alternativou je zpráva do „pošty“ na LinkedIn, přičemž adresát nemusí mít program Lookup stažený. Vývojáři současně upravili i možnosti chatu, respektive jej dle vlastních slov  „totálně od základů překopali.“ Cílem je nabízet přehlednější design a pobídnout uživatele k tomu, aby se častěji pouštěli i do případné nezávazné konverzace – a hlavně v ní pokračovali co možná nejdéle. Tvůrci také zapracovali na historii vyměněných zpráv.

Těmito změnami se LinkedIn přibližuje spíše „běžné“ sociální síti, když umožní také posílání nálepek (obrázků) po vzoru Facebooku, animovaných GIFů a smajlíků, aby bylo možné dialog okořenit trochou vlastní osobitosti. Pokud by přesto uživatelé chtěli v tomto pestrobarevném prostředí nadále řešit i pracovní věci, ke zprávám vždycky mohou přiložit i fotografie či dokumenty související s výkonem jejich povolání.

-jav-

Zařazeno v rubrice: Internet & Mobil

DISKUSE

Registrační formulář

Zpravodajský přehled Guru Weekly bude zasílán na uvedenou emailovou adresu každý týden. Zaškrtnutím souhlasím s jeho zasíláním.