Objem prodané TV reklamy se v září meziročně zvýšil

úterý, 06. října 2015, 14:13 Reklama, TV MediaGuru

Ve srovnání s loňským zářím se letos objem prodaných reklamních TRPs zvýšil o 7 procent.

Září, které je z pohledu televizní komunikace prvním silným podzimním měsícem, přineslo v letošním roce meziroční nárůst počtu prodaných reklamních TRPs (target rating points). Ve sledovaných klíčových skupinách 15+ a 15-54 došlo k cca 7% meziročnímu nárůstu počtu TRPs.

Televizní reklama je  na českém trhu rozložena především mezi dva subjekty: televizní skupinu Nova a zastupitelství MediaClub, které zajišťuje prodej reklamního času pro kanály skupiny Prima, Barrandov a Óčko. 

V letošním září měla na prodaných TRPs v širší skupině 15+ mírně vyšší podíl společnost MediaClub, v mladší skupině 15-54 skupina Nova.

Podíl na prodaných TRPs ale nemusí odpovídat podílu, které jednotlivé televizní subjekty mají na tržbách z prodeje reklamního prostoru.

Počet TRPs, D15+/D15-54, září 2015 vs. září 2014

[chart type="bar-vertical" footer=" 15-54 15+

září 2015 113737 134834

září 2014 106845 126141

"][/chart]

Podíl TV skupin na prodaných TRPs, D15+, září 2015

[chart type="pie" footer="Nova Group 43

Media Club 50

Česká televize 4

Atmedia 3

"][/chart]

Podíl TV skupin na prodaných TRPs, D15-54, září 2015

[chart type="pie" footer="Nova Group 48

Media Club 46

Česká televize 3

Atmedia 3

"][/chart]

Zdroj dat: Nielsen Admosphere, přepočítáno na TRPs 30′

-mav-