Vizuální optimalizace stránek zvyšuje konverze
Co vše dokáže vylepšit výkonnost webových stránek?
Vizuální složku webových stránek vnímá člověk až šedesátkrát rychleji než text. Mnohem rychleji si na ni udělá i názor. První dojem si vytvoří už 17 až 50 milisekund. A proto je více než dobré věnovat vizuální podobě stránek dostatek pozornosti. „Lidé chtějí být považováni za hrdiny. Myslete na to, když připravujete vaše internetové stránky. Vizuálně své stránky tvořte tak, aby lidem pomáhaly,“ říká marketingová konzultantka Angie Schottmullerová.
K vizuální optimalizaci webových stránek stačí vybrat správný obrazový či video materiál do hlavní role (tzv. hero shot), který bude důvěryhodný, relevantní, hodnotný, dokáže podpořit emoce a přesvědčit zákazníka. „Produktové fotografie nestačí. Musí jít o zajímavé fotografie, které v lidech vzbudí zájem,“ dodává Angie Schottmullerová a předkládá svých sedm rad, které k identifikaci toho správného vizuálního obsahu dopomohou.
(1) Buďte obrazem relevantní ke klíčovým slovům
Vizuální podoba stránek by měla odpovídat výsledkům vyhledáváním, zakládat by se tedy měla na klíčových slovech. Najde-li člověk službu pod instalatérskými službami, měly by tomu stránky vizuálně odpovídat – obsahovat fotografie instalatérů při práci, nikoliv například fotografie domu, jak je tomu na obrázku níže. Zkušenost návštěvníka musí být podle Schottmullerové plynulá – najde-li něco podle klíčových slov ve vyhledávání, měla by tomu vizuálně odpovídat i webová stránka. K volbě správného obrazového materiálu pomůže hra s asociacemi, která zjistí, co se lidem nejčastěji vybaví při slově instalatér.
(2) Ujasněte si cíl
Každé webové stránky mají své cíle a na jejich splnění by se měla podílet i jejich vizuální složka. „Vždy si zkuste k zamýšlené fotografii zformulovat popisek, vystihnout to, co říká, a srovnat, zda to odpovídá tomu, co chcete, aby říkala. Fotografie musí být k cíli stránek relevantní,“ radí Schottmullerová. Například u společnosti nabízející chat pro e-shopy nikdo nečeká fotografii ženy obklopené květinami, objeví-li se tam, je to zavádějící. „Abyste si byli jisti, zda je cíl naprosto jasný, zkuste si šestistopový test. Pokud je účel stránky jasný i ze vzdálenosti šesti stop od desktopu nebo na délku ruky od mobilu, jste na správné cestě,“ prozrazuje Schottmullerová.
(3) Design stránky musí jít s obrazem ruku v ruce
Volba fotografií i grafický design stránek musí být v souladu a vytvářet plynulou návštěvnickou zkušenost. Zohlednit se musí nejen barvy fotografie, ale i textu a tlačítek. Stejně tak je nutné dávat pozor na pohled lidí zachycených na fotografii, který by neměl odvádět od call-to-action (CAT), například od odkazu na registraci. „Pohled do očí je na webových stránek rušivý, naopak v reklamách může být užitečný,“ myslí si Schottmullerová.
(4) Myslete na autenticitu
Vždy je lepší použít autentické, ale zároveň kvalitní fotografie. Fotografie z fotobanky působí sterilně a nepřesvědčivě.
(5) Snažte s fotografií nabídnout přidanou hodnotu
Po definici cílů je dobré zamyslet se i nad tím, co doprovodný obrazový materiál přinese navíc, zda dokáže přispět ke srozumitelnosti sdělení, ukázat zajímavý detail, odpovědět na otázky nebo zaujmout. Praktické je v tomto ohledu video nebo chytré fotografie, které dokážou prezentovat nabídku v konkrétním kontextu. Možné je také do fotografie začlenit i reklamní sdělení.
(6) Vybírejte podle emocí, které chcete vyvolat
Vizuální složka stránek by měla odpovídat emocím, se kterými firma pracuje. Zubní pohotovost, která reaguje na bezprostřední bolest, využívá fotografie umocňující potřebu okamžité pomoci. Dovážka pizzy zase nabízí rychlý způsob na zahnání hladu, a proto její fotografie nejčastěji apelují na chutě. Důležité je také nepodcenit řeč těla lidí na fotografiích.
(7) Nebojte se zapojit zákazníky
Nakonec dokáže posloužit dobrému účelu i samotný zákazník. V současnosti, ať už na podpory autenticity, nebo prozákaznického přístupu, se vyplatí využít fotografie, na kterých jsou zachyceni zákazníci.
-stk-