Czech Regio TV chce větší objemy z národního trhu

ZPeckova_MOpekar
Nové vedení Czech Regio TV se letos hodlá zaměřit především na národní klienty.

Management společnosti Czech Regio TV, která na reklamním trhu zastupuje více než deset krajských televizí, soustředí své letošní záměry především na oblast národního trhu, říkají v rozhovoru Zuzana Pecková a Michal Opekar.

Vedení společnosti Czech Regio TV jste převzali loni na podzim. Co plánujete pro nejbližší období?

Zuzana Pecková: Navazujeme na to, co už bylo započato, ale chceme postupovat intenzivněji. Pro nás je prioritní, aby televize, které Czech Regio TV zastupuje, byly ještě zajímavější i pro národní a nadnárodní klienty a pro mediální agentury. Jsme přesvědčeni, že krajské televize mají potenciál do budoucna a rádi bychom, aby toto postavení reflektovali národní a nadnárodní klienti.

Jste tedy spokojeni s tím, jak si vedete v regionech a chcete posílit na národním trhu. Jaké aktivity k tomu mají pomoci?

Michal Opekar: Musíme prohloubit spolupráci s mediálními agenturami, což je mravenčí práce. Představujeme jim jednotlivé televize a kompletní produkt Czech Regio TV. Je to tak, že v krajích máme velkou sílu, dokonce podle měření CATI, které jsme si nechali udělat, větší než rádia. Stále je ale pro nás velmi těžké dostat se na národní trh, protože zatím nejsme v elektronickém měření sledovanosti.

Kdy byste mohli mít peoplemetrová data k dispozici?

Michal Opekar: Data z peoplemetrů jsou pro nás důležitá. Odhadem to vidíme na polovinu roku 2016. Zatím máme k dispozici zmiňované CATI měření, které nám pomáhá u menších a středně velkých zadavatelů. Naším cílem je ale přesvědčit i velké zadavatele. K tomu jsou peoplemetrová data nutná.

Máte zájem i o členství v ATO?

Zuzana Pecková: Ano, jednáme i o členství. Z hlediska dat jsou pro nás důležité informace o počtu disponibilních GRPs. Inzerenty zajímají především. Podíl na trhu není pro nás až tak primární. Samozřejmě, že zajištění dat představuje určitou finanční zátěž.

Můžete přiblížit, jak si stojíte podle výsledků CATI měření, o kterém mluvíte?

Zuzana Pecková: Podle metody CATI, kterou se měří rádia, je náš dosah na trhu kolem 0,5 mil. diváků denně. Podstatné ale je, že zatím nebyly měřeny všechny televize, které Czech Regio TV zastupuje. Údaj tak není kompletní. Klientům inzerujícím na krajských televizích neprodáváme jeden spot jako národní televize, ale prodáváme jeden den na všech televizích. Reklama běží tak často, jak často televize obsahovou smyčku vysílají. Prodej na jednotlivé spoty nemá smysl, protože smyčka se opakuje. V momentě, kdy budeme mít data o počtu GRPs, nabídneme klientům týdenní kampaně.

Mediálním agenturám prezentujete i obchodní politiku pro rok 2016. Na co se v prezentacích zaměřujete?

Michal Opekar: Zdůrazňujeme především, že krajské televize mají ve svém regionu velkou sílu. Tím, že jsme schopni divákům podat informace přímo o obchodech či službách, které nabízí jejich region, a to až na úroveň adres poboček, jsme podle našeho názoru zajímaví. Národní televize takovou prezentaci nabídnout nemůžou. Je to krajská modulace, můžeme se zaměřit na jednotlivé kraje, ale můžeme cílit i na konkrétní pobočku. Právě tím jsme divákům nablízku. Můžeme navíc vybrat i jednotlivé kraje z celé republiky a klient tak může inzerovat ve třech nebo čtyřech krajích.

Zuzana Pecková: Navíc jsme flexibilní, pokud jde o výrobu pořadů na míru. Nabízíme například 1-2minutovou prezentaci z otevření nové pobočky. Můžeme takovou prezentaci kombinovat i s klasickou spotovou kampaní.

Jak se na pokrytí vašich televizí odrazila skutečnost, že několik vašich stanic (Polar, JTV, V1) odešlo z celoplošného multiplexu 3 do multiplexu 4?

Zuzana Pecková: Přechodem z multiplexu 3 na multiplex 4 jsme v některých místech naší republiky ztratili, na druhou stranu jsme ale v jiných místech republiky posílili. Nevidíme v tom tedy takový problém. Zatím nemáme od diváků žádné negativní reakce. Diváci spíš vnímali jako problém samotné přeladění. Současně ale přelaďovali diváci na nový kanál televize Prima, čehož jsme se snažili využít.

Plánujete zřídit si v Praze vlastní kancelář?

Michal Opekar: Zatím řešíme pražskou agendu bez trvalé kanceláře, ale do budoucna s ní počítáme. Je možné, že budeme rozšiřovat i tým. Na nás je, abychom zajistili národní obchod, jednotlivé televize pak mají krajské týmy a zaměřují se na svůj region.

Jak velký finanční objem je na národním trhu pro krajské televize reálný?

Zuzana Pecková: Vzhledem k potenciálu krajských televizí jsme přesvědčení, že mají na milionové obchody. Neměli bychom takové ambice, kdybychom si nebyli jisti kvalitou produktu.

A ambice rozšiřovat síť?

Michal Opekar: Už v současnosti stoprocentně pokrýváme území republiky. Rozšíření o další televizi je ale vždy výhodou. Momentálně se k nám připojily další dvě televize (iVysočina a RTM+, pozn. red.), které nám s pokrytím zase pomůžou.

Existují tedy televize, které by vás do mozaiky Czech Regio TV zajímali?

Zuzana Pecková: Požadujeme určitou kvalitu televizí, čímž se chceme odlišovat od jiných subjektů. V našich krajských televizích pracují redaktoři, kteří mají několikaletou zkušenosti z celostátních televizí. Opravdu velice pečlivě vyhodnocujeme, které televize budeme v portfoliu Czech Regio TV nabízet.

Z těch televizí, které nemáte, je ale nějaká, která by vám vyhovovala?

Michal Opekar: Určitě jsou, ale to bychom předbíhali.

Zuzana Pecková: Stávající pokrytí je pro nás dostačující, zastoupení máme v každém kraji. Ve chvíli, kdy se objeví televize, která nás bude zajímat kvalitativně a i svým pokrytím, tak s ní rádi vstoupíme v jednání o případném zastupování.

Czech Regio TV

Mediální zastupitelství Czech Regio TV vzniklo v dubnu 2013 s hlavním záměrem etablovat na mediálním trhu nový produkt – síť multiregionálních terestrických TV stanic. V současnosti pokrývá 100 % území ČR (80 % terestricky). Síť zastupovaných televizních stanic tvoří: BTV – Brněnská televize pro Brno a okolí, Praha TV, TV Morava, TV Slovácko, ZAK, Jihočeská televize, regionalnitelevize.cz, TV Polar, V1, RTM+ a iVysocina.cz. Czech Regio TV prošla změnou managementu, kdy se po odchodu Ondřeje Nováka (v současnosti výkonný ředitel ASMEA) ujali vedení firmy Michal Opekar a Zuzana Pecková.

Zařazeno v rubrice: TV

DISKUSE

Registrační formulář

Zpravodajský přehled Guru Weekly bude zasílán na uvedenou emailovou adresu každý týden. Zaškrtnutím souhlasím s jeho zasíláním.