Mafra plánuje uvést bulvární web i na Slovensku

neděle, 31. ledna 2016, 09:18 Slovensko MediaGuru

Kooperace mezi českou a slovenskou Mafrou je stále intenzivnější, připravují se nové projekty.

Pondělní start kanálu Nova International na Slovensku bude podpořen i kampaní skupiny Nova na stanici Markíza. Slovenská Mafra chce pokračovat v rozvoji portfolia a využije k tomu i zázemí české Mafry. A na televizní obrazovky míří další nové pořady. Přinášíme souhrn událostí ze slovenského trhu za uplynulý týden.

Nova startuje svoji první kampaň na Markíze

Televize Nova zahájí od pondělí 1. února svoji první kampaň na sesterské televizi Markíza. Po teaserové části kampaně, která se objevovala tento týden, přichází Nova s plnou verzí 30vteřinového spotu, kterým propaguje novou stanici pro slovenské diváky Nova International. Nova se na zařazení tohoto kanálu domluvila s operátorem Skylink, jednání s dalšími operátory působícími na Slovensku probíhají. Nova požaduje stažení svých free-to-air kanálů a jejich nahrazení právě stanicí Nova International, která od 1. února zahajuje vysílání.

Promo spot Nova International na Markíze

Mafra Slovakia připravuje novinky

Vydavatelství Mafra Slovakia připravuje pro letošní rok další rozšíření svého portfolia. Plánuje využít značky Evita pro uvedení nových titulů zaměřených na vybrané tematické segmenty a má v plánu také uvést nový týdeník pro ženy. Novinky připravuje i v online portfoliu – vedle redesignu HNonline.sk zamýšlí zahájit bulvární web po vzoru Expres.cz, který loni uvedla Mafra v Česku. Na Slovensku ale nemůže využít značky Expres, ta patří nejposlouchanější rádiové stanici. O plánech Mafra Slovakia pro rok 2016 mluvil MediaGuru.cz s výkonným ředitelem společnosti Vladimírem Mužíkem. Zveřejnění celého rozhovoru připravujeme.

Repr českého webu Expres.cz.
Repro českého webu Expres.cz.

Tvoje tvář má známý hlas nebude „federální“

Licenční zábavní formát Your Face Sounds Familiar, který v Česku a na Slovensku adaptují stanice ze skupiny CME (Nova, Markíza), nebude připravován ve vzájemné kooperaci. Skupina Nova oznámila nasazení pořadu pod názvem Tvoje tvář má známý hlas od soboty 26. března. Ve vysílání Markízy by se měl pořad pod názvem Tvoja tvár znie povedome objevit také na jaře. Tiskové konference Novy k jarnímu schématu se zúčastnil i režisér chystané show Pepe Majeský, který potvrdil, že formáty se v Česku a na Slovensku připravují odděleně, a to kvůli nedostatečnému počtu tváří, které by mohly oslovit naráz diváky obou zemí. V pořadu se známé osobnosti snaží vizuálně i pěvecky napodobovat úspěšné hudebníky.

Českému publiku se představí nová reality show, zdroj: TV Nova
Reality show Tvoje tvář má známý hlas, zdroj: TV Nova

Horní Dolní stále úspěšná, daří se i seriálu Naši

Pondělní televizní souboj opět vyšel nadprůměrně premiérovému dílu seriálu Horní Dolní. Markíza, která oblíbený seriál staví proti novince Zoo, s ním v čase vysílání dosáhla podílu na sledovanosti ve výši 41,7 % v komerční skupině 12-54. Byl to nejlepší výsledek celého dne.

V úterním prime-timu si seriál Zoo televize Joj vede lépe než v pondělí. V úterý se podle dat PMT stal nejsledovanějším nezpravodajským pořadem večera. Ve středu se zase lépe dařilo seriálu Bouřlivé víno (Markíza), který se vysílá proti seriálu Zoo.

Televizi Joj se nadále daří ve čtvrtečním prime-time s komediálním seriálem Naši. Další díl dosáhl podílu na sledovanosti 26,9 % v komerční cílové skupině 12-54, což byl nejlepší výsledek večera.

Ze seriálu Horná Dolná, foto: TV Markíza
Ze seriálu Horní Dolní, foto: TV Markíza

Markíza pokročila s přípravou MasterChefa, chystá i Hezčí domov

Přípravy na uvedení nové řady MasterChef Slovensko jsou už v plném proudu. Tváří nové řady, kterou do vysílání připravuje Markíza, bude moderátor Martin „Pyco“ Rausch, který na podzim na Markíze moderoval show Superstar. Markíza zveřejnila fotografii z Instagramu, na které se moderátor objevuje s logem soutěže MasterChef Slovensko. Novou řadu kuchařské reality show MasterChef bude chtít vysílat i tuzemská Nova, naznačila na své tiskové konferenci k jarnímu schématu.

Markíza také připravuje do vysílání pořad o proměnách bydlení s názvem Hezčí domov. Na svých webových stránkách už vyzývá zájemce, kteří potřebují změnit své bydlení, aby se do soutěže přihlásili.

Repro z Instagramu Martina Pyco Rauscha.
Repro z Instagramu Martina Pyco Rausche.

Rádio Slovensko zařazuje moderátorské dvojice

Veřejnoprávní Rádio Slovensko zavádí od 1. února 2016 významnou novinku ve svém ranním vysílání. K posluchačům pořadu Dobré ráno, Slovensko začnou nově promlouvat moderátorské dvojice. To dosud nebylo zvykem. Od moderátorských dvojic očekává Rádio Slovensko oživení ranního vysílání.

Vládní strana si stěžuje na média

Před březnovými slovenskými parlamentními volbami se zvyšuje tlak na média. Hned dvěma nařčením od vládního kabinetu musela v uplynulém týdnu čelit slovenská média. Premiér Robert Fico si stěžoval na portál Aktuality.sk (Ringier Axel Springer). Vadilo mu, že v komentáři údajně neuvedl přesně procentuální nárůst platu učitelům. Ministerstvu vnitra se zase nelíbil článek týdeníku Trend (News and Media Holding, Penta) o DPH. Podle názoru ministerstva „vymyšlený článek“ má v předvolební kampani poškodit stranu Směr a ministra vnitra.

-mav-