Nový formát Twitteru má podnítit konverzace

pátek, 08. ledna 2016, 13:00 Internet & Mobil, Reklama MediaGuru

Tzv. konverzační reklamy zjišťují preference spotřebitelů, hlavně ale mají zvýšit organický zásah.

Twitter chce podnítit interakci mezi značkami a jejich zákazníky a fanoušky, vylepšil proto své promované tweety o „call-to-action tlačítko, které de facto plní funkci anketní otázky. Pokud na ni ale uživatel odpoví, jeho reakce se objeví všem followerům jako standardní příspěvek doplněný příslušným hashtagem. Co je důležitější, spolu s tweetem uživatele se ukáže i původní promovaný příspěvek včetně fotky či videa a odkazu na příslušný web.

Provozovatel Twitteru tak zadavatelům slibuje ještě větší organický dosah jejich sdělení, o takto vylepšených tweetech referuje jako o konverzačních reklamách. Témata předpřipravené interakce mohou být značně různorodá. Kavárenský řetězec se tak například může zeptat, jaký druh kávy lidé preferují, a kabelová televize zjišťovat, jaký další vývoj oblíbeného seriálu by si diváci přáli. Výrobce chytrých telefonů se pro změnu může během víkendového večera otázat, jestli by lidé upřednostnili jít se bavit ven, či zůstat doma. Toto všechno navíc nejsou jen hypotetické příklady, ale dosavadní způsoby využití nové funkce v podání Samsungu, americké kabelové televize Lifetime a sítě kaváren The Barista Bar. Podle Marissy Vinciguerrové, která řídí komunikaci firmy Lifetime na sociálních sítích, jsou tato „hlasování“ perfektním doplňkem stávajících kampaní. Pozitivně se k nim staví i Samsung – slibuje si podnícení konverzací.

baristabar

Nová funkce se v současnosti nachází v režimu betatestování a je určena výhradně mobilní aplikaci Twitteru. Sociální síť tak ještě posiluje trend uplynulého roku, kdy síťová média mnohdy jen v rámci svých aplikací pro smartphony experimentovala s interaktivním formátem reklam a zaváděla novinky spojené s on-line nákupy. Ty byly většinou dostupné výhradně pro americký trh. V případě konverzačních reklam je tomu trochu jinak, mají být k dispozici globálně, zadavatelé ve Spojených státech ale budou mít výhodu možnosti měřit dosah nového formátu pomocí analytických nástrojů Twitter Brand Hub.

Sociální síť se konverzačními reklamami snaží ještě vylepšit svou image jako komunikačního kanálu, kterým mohou značky snadno dosáhnout organického zásahu. Odkazuje přitom na vlastní průzkum z roku 2014 mezi více než 12 tisíci uživateli, z něhož mimo jiné vyplynulo, že ve sledovaném období sedmi měsíců 80 procent respondentů někdy nějakou značku ve svých tweetech zmínilo, polovina z nich dokonce více než v patnácti případech. Není proto překvapením, že se prakticky všichni (99 %) účastníci šetření setkali na Twitteru s určitou formou marketingové komunikace. Mírnou většinu dokonce vystavení tomuto obsahu „vybudilo“ k návštěvě webových stránek či twitterového profilu značky. S budoucím rozmachem konverzačních reklam lze předpokládat, že se Twitter časem pochlubí ještě lepšími čísly.

-jav-