Před olympiádou v Riu bude spuštěna Olympijská TV

Olympic
Několik měsíců před olympiádou v Riu spustí Mezinárodní olympijský výbor svou digitální televizi.

Letošní srpen se ponese v duchu letních olympijských her v Riu. Předtím plánuje Mezinárodní olympijský výbor (MOV) spuštění své digitální Olympijské televize, testování prvních platforem probíhá už nyní. Vysílat by měla 365 dní v roce, 24 hodin denně. Jejím cílem je především propagovat hodnoty olympijského hnutí a výchovy ke sportu. Výbor si od ní dále slibuje zvýšení povědomí o olympiádě i mimo olympijské období, přilákání mladšího publika, ale i získání větší pozornosti pro mediálně opomíjené sporty.

Zatímco obchodní záležitosti televizního kanálu se budou řešit v centrále ve švýcarském Lausanne, provoz a vysílání bude obstaráván z Madridu, kde sídlí Olympic Broadcasting Services (OBS). Na přípravě už nyní pracuje tým 120 zaměstnanců. Náklady na prvních sedm let fungování televizní stanice jsou odhadovány na 490 milionů eur, příjmy z celosvětového reklamního programu by měly ve stejném období překonat 1,8 miliardy eur.

Tematicky by měl kanál přinášet nejen živé přenosy některých sportovních akcí, ale i příběhy sportovců a olympijských dobrovolníků či informace o tréninku a zákulisí závodů. Prostor zde budou mít pro svou prezentaci kandidátská olympijská města i historie olympiády. Obsah bude produkován s několika smluvními televizními partnery, využit bude i bohatý archiv MOV. Kanál bude uveden v angličtině, nicméně ve spolupráci s národními olympijskými výbory bude možné uvádět i jeho lokální varianty.

Česká republika je jednou z pilotních zemí, s nimiž bude sdílen první obsah. „V první fázi jde především o mobilní aplikaci Olympic Channel, kde bude sdílen obsah z celého světa,“ přibližuje Marek Tesař, marketingový ředitel ČOV. „U nás v ČR se na tento projekt připravujeme několik měsíců, a to v koordinaci s MOV a především Českou televizí. V těchto týdnech finalizujeme podobu spolupráce i tým a především platformy, jimiž chceme komunikovat s fanoušky i sportovci. Konzultace probíhají také s Googlem ohledně možností podpory vlastního kanálu na Youtube,“ dodává.

Potřeba oslovit mladší generaci

Olympijský kanál v žádném případě však nechce nahradit televizní kanály, které mají na přenos olympiády vysílací práva. Měl by být vnímán jako jejich doplněk. „Ve chvíli, kdy držitelé vysílacích práv přestanou propagovat olympijské hry, mohou v mezidobí spoléhat na Olympijskou televizi, která se postará o budování povědomí o olympiádě i olympijských sportech,“ vysvětlil ve videorozhovoru OBS prezident Mezinárodního olympijského výboru Thomas Bach.

„Doposud jsme byli příliš zaměřeni na tradiční lineární vysílání,“ uvedl Bach pro německý server Horizont s tím, že touto cestou však dostatečně neosloví mladší generaci, která mediální obsah sleduje spíše přes internet a mobilní aplikace. „Chceme být s olympijským sportem přítomni 365 dní v roce. Je to nezbytné pro zachování relevance sportů a pro zakotvení našich sportovců u mladší cílové skupiny,“ dodal.

I z tohoto důvodu se Mezinárodní olympijský výbor rozhodl poskytnout výhradní vysílací práva na olympijské hry v období let 2018 až 2024 společnosti Discovery a její stanici Eurosport, která podle Bacha dokáže svým multimediálním rozpětím vyjít vstříc všem generacím diváků. Práva v hodnotě 1,3 miliardy eur se vztahují na volně šířené i zpoplatněné televizní kanály, internet a mobilní zařízení ve všech jazycích v 50 zemích Evropy, včetně České republiky.

„Příjmy plynoucí z toho dlouhodobého partnerství budou redistribuovány napříč Mezinárodním olympijským výborem k podpoře rozvoji sportu po celém světě. Discovery s Eurosportem se zavázala, že se bude v Evropě podílet také na budování našeho olympijského kanálu,“ doplnil Thomas Bach.

Plány MOV na přenosy budoucích olympiád mohou však notně postihnout české diváky. Česká televize již sice začala s provozovatelem Eurosportu, jenž na českém území běží jen v rámci placených služeb, jednat o možnosti tzv. sublicence, jak ale na podzim přiznal Petr Dvořák, v krajním případě je možné, že přímé přenosy z letních a zimních olympijských her v období let 2018 až 2012 veřejnoprávní stanice neodvysílá.

Letošních olympijských her se však zmíněná dohoda ještě netýká. Z Brazílie bude olympiádu vysílat na českém území na volně šířených kanálech Česká televize, na placených skupina Nova. A sledovat jí bude možné i na zmíněném olympijském kanále.

-stk-

 

 

Zařazeno v rubrice: Internet & Mobil, TV

DISKUSE

Registrační formulář

Zpravodajský přehled Guru Weekly bude zasílán na uvedenou emailovou adresu každý týden. Zaškrtnutím souhlasím s jeho zasíláním.