Twitter zapojí videa z Periscope do své timeline

pátek, 15. ledna 2016, 10:30 Internet & Mobil MediaGuru

Živé videopřenosy z Periscope lze sledovat přímo v mobilní aplikaci Twitteru.

Twitter označuje sám sebe jako místo, odkud je vidět to, co se právě ve světě děje. Doposud však toto tvrzení sotva mohlo platit úplně – uživatelé nemohli přes tuto síť například sledovat živé videopřenosy, přestože Twitter již počátkem loňského roku převzal mobilní aplikaci Periscope, která streamování videa umožňuje.

Nyní dochází k funkčnímu sblížení obou služeb. Videa pořízená přes Periscope se začnou zobrazovat i na timeline uživatele Twitteru, kde se rovnou začnou i automaticky přehrávat. Stačí na ně jen kliknout a následně přejdou do režimu celé obrazovky. Dosud bylo propojení obou služeb méně elegantní, byť svůj účel také plnilo – kdo začal vysílat přes Periscope, mohl odkaz na přenos snadno sdílet na svém twitterovém účtu. Na mobilních telefonech to s sebou ale po rozkliknutí neslo nutnost ukončit Twitter a spustit aplikaci Periscope. Nyní lze koukat na videostream, aniž by bylo třeba přeskakovat z programu na program.

Sledování těchto videopřenosů přes Twitter nicméně "plnou funkčnost" v porovnání s aplikací Periscopu stále ještě nenabídne. Uživatelé sociální sítě přijdou o možnost interakce, která patří mezi další význačný prvek této videoaplikace. Uvidí sice komentáře či srdíčka generovaná ostatními uživateli poklepáním na displej na znamení nadšení, sami je ale vytvářet nemohou. Pokud tak chtějí učinit, stále musejí využít přímo aplikaci Periscopu. Přesto však její vývojáři vnímají tyto změny jako výrazný posun. „Bráno pohledem tvůrců obsahu, nyní mohou své vysílání dostat k těm divákům, kteří k němu dosud neměli přístup či Periscope dosud vůbec neznali," cituje server Recode Saru Haiderovou, která se na vývoji aplikace Periscope podílí.

Pokud by tyto uživatele s možnostmi sledování živého vysílání neseznámil Twitter, „hrozilo by”, že by mu přišli na chuť na Facebooku. Největší sociální síť světa totiž funkci streamování videa představila loni a snaží se k ní přilákat mimo jiné pozornost tím, že fanouškům konkrétních stránek zašle upozornění, když jejich správci zahájí přímý přenos. Twitter a Periscope se o to více musejí snažit, aby svými videopřenosy oslovily aspoň trochu srovnatelné publikum. Za deset měsíců od majetkového sloučení firem uživatelé přes Periscope vysílali přes sto milionů přenosů, přičemž v létě služba registrovala přes 10 milionů uživatelských kont. Nyní má Periscope větší šanci oslovit více než 300 milionů lidí na Twitteru.

K tomu, aby se Twitter s pomocí Periscopu stal oním v úvodu naznačeným „oknem do světa”, by mu mohl pomoci zájem novinářů i značek. Zpravodajské využití Periscopu se v době on-line žurnalistiky reagující na události prakticky v reálném čase přímo nabízí. V létě například reportér DVTV Filip Horký vysílal ze svého mobilního telefonu přenos z demonstrací proti přijímání uprchlíků. Nyní by tak nejen on mohl oslovit o něco širší publikum.

Z integrace Periscopu do Twitteru by ale měli mít prospěch i zadavatelé. Pokud chtěli video z Periscope využít k reklamním účelům, dosud mohli do promovaných tweetů umístit jen hypertextový odkaz na přenos. Živé vysílání se ale nyní spustí přímo v propagačním příspěvku. Inzerenti však musejí brát v potaz jiné omezení: nová funkce je zatím dostupná jen pro mobilní platformy Applu. Twitter nicméně uživatele ostatních zařízení včetně počítačů uklidňuje, že se nových funkcích rovněž dočkají.

-jav-