Změny v marketingových investicích se letos neplánují

marketing
Výrazné navyšování marketingových investic se letos nečeká, mění se ale mediamix ve prospěch digitálu.

V letošním roce významní reklamní zadavatelé i přes optimistický výhled makroekonomické situace na českém trhu o navýšení marketingových investic spíše neuvažují. Se stejným objemem investic budou pokračovat jak mobilní operátoři jako O2 nebo T-Mobile, tak i česká automobilka Škoda Auto. Naopak možné navýšení nevylučuje jeden z největších zadavatelů – Alza.cz – nebo importér značek vozů skupiny Volkswagen společnost Porsche ČR. Změní se však složení mediamixu, důležitější roli v něm opět získává digitál.

Společnost Alza.cz, jež se řadí do první desítky největších reklamních zadavatelů, hodlá své marketingové investice navyšovat adekvátně růstu společnosti. Stejný přístup má ve svém výhledu i importér značek Audi, Seat nebo Volkswagen, společnost Porsche ČR. „Pokud se bude letošní rok vyvíjet tak dobře, jako ten loňský, budeme v porovnání s uplynulým rokem naše marketingové investice navyšovat,“ uvedl Franz Pommer, jednatel Porsche ČR, s tím, že se dívá na letošní rok velmi optimisticky.

Na stejné úrovni své marketingové investice ponechá automobilka Škoda Auto. „Naše letošní investice zůstanou přibližně na stejné úrovni jako v loňském roce, přeskupí se však jejich složení,“ říká na dotaz MediaGuru.cz Tomáš Gregořica, manažer marketingové komunikace Škoda Auto Česká republika. Nadále se však plánuje navýšení investic v oblasti digitálního marketingu. „Zintenzivnit chceme zejména naši aktivitu na YouTube včetně tvorby vlastního značkového obsahu s cílem stát se kanálem č. 1 v ČR (napříč kategoriemi). Nadále si budeme průběžně hlídat efektivitu investic z pohledu udržení konkurenčního share of spend okolo 10 %, nejnižších mediálních nákladů na jeden prodaný vůz a tzv. Effective Share Of Voice,“ dodává. Investice půjdou více také do brand experience aktivit, kterých bude oproti loňskému roku o dost více. Ve vybraných městech po celé České republice chystá například Monte Carlo roadshow, nebo Rio Park, který bude spolu s ČOV a ostatními partnery Czech Teamu realizován v průběhu letní olympiády v Riu.

Podobně se k marketingovým investicím staví i společnost O2. „Spíše než na výraznou úsporu se budeme více zaměřovat na maximální vytěžení plánovaných médií s co největší relevancí sdělení,“ popisuje Kateřina Mikšovská z tiskového oddělení O2. „Ještě více se  budeme soustředit na online komunikaci a content marketing. Našimi hlavními kanály nadále budou online a TV, ale oproti roku 2016 se jejich pořadí otočí. Digitál je pro nás nově nejdůležitější komunikační kanál,“ dodává.

T-Mobile své investice rovněž nechá přibližně na stejné úrovni, nicméně plánuje je navýšit do online. „Počítáme, že mediální investice budou na přibližně stejné úrovni jako v loňském roce, resp. s jejich mírným poklesem. Dominantními mediatypy pro nás zůstávají televize a online, přičemž online je jediný mediatyp, do kterého chceme investice navýšit,“ vysvětluje marketingový ředitel T-Mobile Jan Stanko.

-stk-

Foto: Photospin

Zařazeno v rubrice: Marketing

DISKUSE

Registrační formulář

Zpravodajský přehled Guru Weekly bude zasílán na uvedenou emailovou adresu každý týden. Zaškrtnutím souhlasím s jeho zasíláním.