Content marketing pomáhá obchodním řetězcům

ContentMarketing
Potravinové obchodní řetězce sází na content marketing, využívají ho i online prodejci.

Content marketing bude podle předpovědi agentury Millward Brown jedním z témat digitální komunikace letošního roku. Notně ho ve své digitální strategii využívají i obchodní řetězce s potravinami. Staví na receptech i spolupráci s food bloggery. Zajímavé propojení nabízí také online prodejcům potravin, kteří mohou recepty rovnou propojit s nákupem potřebných ingrediencí, a usnadnit tak zase o něco více cestu zákazníka k nákupu.

S content marketingovými aktivitami už více než dva roky pracuje řetězec Lidl, pro něhož recepty připravuje český šéfkuchař Roman Paulus a jeho slovenský protějšek Marcel Ihnačák. Dezerty má v rámci Cukrárna Lidl na starosti Markéta Krajčovičová, známá z pořadu Božské dorty od Markéty. Každý týden jsou zveřejněny recepty podle zboží v akci a veřejnost pak může hlasovat, který byl lepší.

Značně do obsahu investuje také Albert, který před rokem a půl redesignoval web a v nové verzi jej upravil do tzv. on-line kuchařky. Na webu zveřejňuje recepty, které pod vedením šéfredaktorky Dity Pecháčkové vychází v tištěném měsíčníku Albert magazín. Při procházení jednotlivých receptů návštěvníci vidí, jaké ingredience je momentálně v akci, možné je si i vytvořit nákupní seznam.

Od září 2014 funguje také „kuchařský“ web obchodního řetězce Tesco, který má od jara loňského roku vlastní produkční tým, který vytváří minimálně 100 receptů, 100 článků a 20 videí měsíčně. „Spolupracujeme ale i s foodblogery a kuchaři, se kterými tvoříme další obsah na speciální témata,“ dodává na dotaz MediaGuru.cz Iva Křížová, manažerka oddělení Digital v Tesco ČR. Tematicky se třetina receptů specializuje na zdravou a speciální výživu, nabízí tedy recepty se sníženým obsahem laktózy, bez lepku, bez přidaného cukru nebo racio. Každý recept je navíc propojen rovnou na online prodej itesco, což se podle společnosti pozitivně projevuje na prodejích.

Kromě plnění webu vydalo Tesco i tři online magazíny – BBQ, Finest a Vánoce –, které je možné stáhnout do mobilního telefonu nebo tabletu. Obsahují recepty, články, ale i videa, animace a prokliky do e-shopu. K tomu začal řetězec od prosince na českém trhu vydávat i tištěný čtvrtletník. Profilace Tesco magazínu je lifestylová a vedle receptů přináší i články z oblastí módy, zdraví a cestování nebo rozhovor se známou osobností ze světa umění či sportu, součástí jsou také slevové kupóny na nákupy.

Propojení content marketingových aktivit přímo s e-shopem se velmi nabízí. Z čistě online hráčů je dnes už využívá Rohlik.cz, který se mimo jiné soustředí na raw a veganské pokrmy. Další dva hráči – Košík.cz a Kolonial.cz – se na tvorbu vlastního obsahu teprve připravují. „Zahájili jsme spolupráci s foodblogery a výživovými poradci, kteří nám budou pomáhat s obsahem,“ říká Michaela Papežová ze společnosti Rockaway, jež Kolonial.cz provozuje. „Samotnou sekci ale bereme jen jako jeden kanál, chceme našim zákazníkům být blízko, takže sázíme i na další kanály, jako jsou sociální sítě, eventy nebo tištěný magazín.“

-stk-

Zařazeno v rubrice: Marketing

DISKUSE

Registrační formulář

Zpravodajský přehled Guru Weekly bude zasílán na uvedenou emailovou adresu každý týden. Zaškrtnutím souhlasím s jeho zasíláním.