Ford: Chceme se více věnovat digitálu a eventům

SnowTour
Ford spouští projekt s Armádou ČR, zaměřuje se ale i na jiné komunity.

Automobilka Ford se ve své marketingové strategii chce výrazněji zaměřovat na digitál, eventy i různé komunity. Od pondělí 15. února tak spouští nový projekt nazvaný Ford Army, který připravila ve spolupráci s Armádou České republiky. Aktivním vojákům, zálohám i veteránům nabídne modely se slevou 10 až 23 %, s tím se pojí i zvýhodněné servisní podmínky a další akce. „Naším projektem chceme podpořit nejen samotné vojáky, jejichž práce si velmi vážíme, ale i pozitivnější vnímání armády jako celku,“ popisuje Jan Laube, generální ředitel českého Fordu.

Armáda však není zdaleka jedinou komunitou, na kterou se Ford soustředí. Své místo mají u značky i policajti, hasiči nebo skupina The Tap Tap, kterou tvoří studenti a absolventi Jedličkova ústavu. „Nechceme být značkou, která jen prodává auta, ale snažíme se lidem jejich život zlepšit a povýšit ho na lepší úroveň,“ vysvětluje pro MediaGuru.cz marketingový ředitel Fordu Martin Sládek. 

V marketingové strategii se Ford čím dál více zaměřuje na digitální aktivity a eventy. Digitál si rok od roku ukrajuje větší podíl mediálních aktivit, letos to bude 30 %. „Snažíme se tak adaptovat na nové mediální prostředí,“ komentuje Jan Laube.

Eventy Ford plánuje po celý rok. V zimním období to je především prezentace vozů s pohonem AWD na Ford Snow Tour, která probíhá od 23. ledna do 28. února v různých lyžařských střediscích republiky. Na jaře přichází na řadu spojení s  triatlonem a golfem, kde chce značka oslovit prémiovější segment zákazníků se svým luxusním subbrandem Vignale. Své místo mají i odborné konference, akce fanouškovských klubů nebo závody Truck Trial. „Mnoho akcí také organizují naši dealeři, které rovněž budeme podporovat,“ doplňuje Martin Sládek.

S marketingovými investicemi se automobilka zaměří především na zvyšování efektivity, jejich výši však komentovat nechtěla. V loňském roce dosáhla automobilka celosvětově celkového zisku před zdaněním 10,8 miliardy dolarů (267 miliard Kč), v Evropě se vrátila do černých čísel, zisk před zdaněním činil 259 milionů dolarů (6,4 mld. Kč). Tržní podíl značky na českém trhu dosahuje 7 %.

-stk-

 

Zařazeno v rubrice: Marketing

DISKUSE

Registrační formulář

Zpravodajský přehled Guru Weekly bude zasílán na uvedenou emailovou adresu každý týden. Zaškrtnutím souhlasím s jeho zasíláním.