Případová studie: BMW využívá tři formáty HbbTV

BMW_1_menu_x1
Nejvyšší míra proklikovosti představovala více než 4 %, a to u formátu videospot.

Společnost BMW Group Česká republika se rozhodla zapojit do své kampaně hned tři reklamní formáty v hybridním vysílání (HbbTV). Kampaň uvedla v polovině ledna na stanicích zastupitelství Media Club (Prima, Óčko, Barrandov aj.). Kromě klasického červeného tlačítka (red button) využila videospot, který běží ve videoobsahu v pozici pre-roll. Třetím typem je menu button, který se zobrazuje na třetí pozici v HbbTV nabídce.

„Na konci roku přibyly na HbbTV portále Primy, Prima Play, dvě nové možnosti propagace. Prvním nově spuštěným formátem je menu button, který se zobrazuje na třetí pozici v HbbTV nabídce, kde si divák vybírá mezi spuštěním Prima Play nebo televizního programu. Druhou možností je videospot, který se zobrazuje ve videoobsahu v pozici pre-roll,“ řekl Daniel Grunt, ředitel nových médií FTV Prima.

Průběžné výsledky měřené od 14. ledna do 31. ledna ukazují, že kampaň zasáhla 915 tisíc diváků, uvedla společnost Media Club. Má se jednat především o diváky ve věku 16–44 let z větších měst, kteří patří do socioekonomických skupin A, B a mají vysokoškolské či středoškolské vzdělání ukončené maturitou. Formát red button průměrně dosáhl proklikovosti (click-through rate) 1,2 %. Formát videospot dosáhl CTR 4,25 % a CTR formátu menu button mělo být 2,73 %. Podle informací BMW Group konverzní poměr zákazníků vážně přemýšlejících o koupi automobilu dosahuje úrovně 8 %. Kampaň poběží až do 14. února.

„Při komunikaci s cílovými skupinami se snažíme neustále hledat nové komunikační formáty a inovativní způsoby komunikace. V rámci aktuálně probíhající kampaně zaměřené na nové BMW X1 s pohonem všech kol BMW xDrive jsme se proto rozhodli vyzkoušet kombinaci interaktivních formátů Red button, videospot a Menu button,“ komentoval Petr Škaloud, Marketing Communications Manager BMW-MINI s tím, že průběžné výsledky předčily očekávání společnosti. „Stanovených KPIs jsme dosáhli ještě před ukončením kampaně. Využití HbbTV proto plánujeme i v rámci našich budoucích kampaní,“ dodal.

Průběžné výsledky HbbTV kampaně BMW Group (kliknutím zvětšíte)

Media Club_Case study_HbbTVBMW

Formáty HbbTV kampaně – BMW Group

Formát Menu

Formát menu button

Formát menu button - testovací jízda

Formát menu button – testovací jízda

Formát červené tlačítko

Formát červené tlačítko

Na konci ledna bylo v ČR podle provedeného měření FTV Prima více než 1 mil. televizních přijímačů v terestrické síti připojených k internetu a podporujících technologii HbbTV. Mezi klienty Media Clubu, kteří v minulých měsících ve svých kampaních formát red button na HbbTV používali, patří například Komerční banka, Sazka a Škoda Auto.

-mav-

 

 

Zařazeno v rubrice: Reklama, TV

DISKUSE

Registrační formulář

Zpravodajský přehled Guru Weekly bude zasílán na uvedenou emailovou adresu každý týden. Zaškrtnutím souhlasím s jeho zasíláním.