Tvoje tvář zahájí na Markíze od neděle 6. března

neděle, 21. února 2016, 10:20 Slovensko MediaGuru

Očekávaná show Tvoje tvář má známý hlas začne na Slovensku dřív než v Česku.

Televize Markíza představila kompletní složení účinkujících a porotců v soutěži Tvoje tvář má známý hlas (na Slovensku pod názvem Tvoja tvár znie povedome). Konkurenční TV Joj uvedla další nový pořad – sitcom Dovidenia, stará mama – a portál nejprodávanějšího deníku Čas.sk změnil svoji podobu. Přinášíme další souhrn událostí na slovenském mediálním trhu v uplynulém týdnu.

Nová reality show začne za 14 dní

Televize Markíza potvrdila, že novou hudební reality show Tvoja tvár znie povedome začne vysílat od neděle 6. března. Pořad, ve kterém je cílem soutěžících vizuálně i pěvecky co nejvěrohodněji napodobit známé zpěváky, tak na Markíze vyplní jarní nedělní prime-time. Sesterská Nova míří s pořadem na sobotní večery, zahájí od 26. března. Lokální adaptace mezinárodního formátu jsou ale v Česku a na Slovensku připravovány odděleně. Mezi účinkujícími slovenské verze se objeví mj. vítězka SuperStar Emma Drobná, zpěvák Lukáš Adamec, herec Štefan Skrúcaný či moderátor Markízy Viktor Vincze. V porotě usednou herečka Zuzana Fialová, Dano Dangl a Mário "Kully" Kolár. 

Soutěžící pořadu Tvoja tvár znie povedome, repro TV Markíza
Soutěžící pořadu Tvoja tvár znie povedome, repro TV Markíza

Joj uvedla nový sitcom, zahájil dobře

Televize Joj zahájila v úterý 16. února vysílání další novinky – do pásma od 21:40 umístila nový sitcom Andyho Krause Dovidenia, stará mama. Podle informací televize ho v obchodně důležité cílové skupině 12-54 sledovalo téměř 343 tis. diváků, což v čase vysílání pořadu znamenalo podíl 21,8 %. „Seriál startoval jako lídr v čase vysílání,“ uvedla Joj. Seriál oslovil především ženské publikum 45-54.

Joj se nadále daří i s licenčním pořadem Moje máma vaří lépe než tvoje, který vytváří náběh v access prime. V úterý se podíl pořadu přiblížil ve skupině 12-54 k 25 %.

Z pořadu Dovidenia, stará mama. Foto: TV Joj
Z pořadu Dovidenia, stará mama. Foto: TV Joj

Čas.sk zavedl logo tištěného deníku a nový claim

Portál nejčtenějšího deníku na Slovensku Čas.sk představil v týdnu svoji novou podobu. Zavádí logo deníku Nový čas, má novou grafiku, přešel na responzivní design a uvedl i nový claim „Vaša prvá voľba″. Logo portálu je tak nově shodné s logem, které vychází v tištěném deníku Nový čas (nejprodávanější deník na Slovensku). „Takto bude portál přímo přiřazený k silné printové značce, doména www.cas.sk však nadále zůstává,“ vysvětlila Martina Šebová, senior group brand manažerka. Značka je podpořena marketingovou kampaní.

Nová podoba portálu Čas.sk.
Nová podoba portálu Čas.sk.

RTVS stále úspěšná s Milujem Slovensko

Vědomostní licenční soutěžní pořad Milujem Slovensko, který vysílá veřejnoprávní Jednotka RTVS, patří stále k nejsledovanějším pořadům stanice. Jednotka pořad zařazuje do pátečního prime-time, ve kterém v pátek 12. února dosáhla podle dat PMT podílu v širší skupině 12+ 24 %. Pořad je známý i českým divákům – pod názvem Máme rádi Česko ho vysílá TV Prima. Druhým nejúspěšnějším pořadem Jednotky minulého týdne byl pořad Nikdo není dokonalý a třetím druhá řada seriálu Kolonáda. 

Úspěšný formát Milujem Slovensko, foto: repro RSTV
Úspěšný formát Milujem Slovensko, foto: repro RTVS

TOP 5 pořadů, Jednotka, 6. týden 2016, 12+

pořad datum začátek rating (%) share (%)
Milujem Slovensko 12.2.2016 20:28:55 10,92 24,1
Nikto nie je dokonalý 9.2.2016 20:26:10 8,1 17,6
Kolonáda II. 14.2.2016 20:29:12 8,07 16,1
Tajomstvo mojej kuchyne 14.2.2016 18:20:56 7,82 17,8
O 5 minút 12 14.2.2016 11:55:00 7,34 25,1

Zdroj: PMT/TNS

Ringier Axel Springer má nový vedoucí tým

Mediální skupina Ringier Axel Springer AG vytvořila nový leadership tým pod vedením generálního ředitele Marka Dekana. Informovala, že tým se skládá z vrcholných manažerů Polska, Maďarska, Slovenska a Srbska, přičemž každý z těchto manažerů zodpovídá za jinou oblast. Tato nová organizační struktura se má zaměřit na výměnu know-how a zkušeností z různých oblastí. Slovensko ve vedení zastupuje Milan Dubec, CEO Ringier Axel Springer Slovakia a Azet.sk.

Milan Dubec, foto: Ringier Axel Springer SK
Milan Dubec, foto: Ringier Axel Springer SK

Deníky: Většina zaznamenala pokles prodeje

Většina vydavatelů slovenského tisku loni opět zaznamenala pokles prodaných výtisků. Výjimkou byl ekonomický list Hospodárske noviny (Mafra Slovakia), který patří do skupiny Agrofert Holding českého ministra financí Andreje Babiše. Vyplývá to z údajů Kanceláře pro ověřování nákladů tisku - ABC SR a vydavatelství. Nejprodávanější je Nový čas (Ringier Axel Springer SK) s průměrným prodejem 96 tis. kusů (meziročně -5 %), největší pokles se dotkl deníku Sme (Petit Press, meziročně -20 %). Podrobné výsledky o vývoji prodeje slovenských tištěných titulů jsme publikovali zde

-mav-