Pinterest se otevírá menším firmám a zlepšuje cílení

pinterest_1
Testovací provoz správy kampaní na Pinterestu končí, zadavatelé mají nové nástroje cílení.

Po více než 18 měsíčním polouzavřeném testování platformy Promoted Pins Ads Manager, která umožňuje zadavatelům správu reklamních kampaní na Pinterestu, k ní získávají po vybraných partnerech přístup všechny malé a střední firmy ve Spojených státech. Velké korporace však nadále musejí koordinovat kampaně s příslušným oddělením Pinterestu, připomíná server Adweek s dodatkem, že není těžké si představit, že dříve či později získají přístup k danému rozhraní i ony.

Pinterest jej mezitím průběžně vylepšoval. Zatímco zpočátku nabízel Promoted Pins Ads Manager možnost cílení kampaní na vybrané skupiny uživatelů podle třiceti kategorií jejich oblastí zájmu, nyní tento výčet čítá 420 položek. Marketéři se tak například mohou zaměřit nejen na lidi, jež zajímá „jídlo“, ale výběr ještě zúžit na „zdravé jídlo“. Analogicky se z kategorie „architektura“ vydělila „udržitelná architektura“ apod. „Pinterest ví o svých uživatelích více, než kterákoliv jiná platforma,“ uvedl pro Adweek Nipoon Malhotra, marketingový manažer firmy. „To, co nabízí, se velmi liší od pouhého grafu znázorňujícího, co si uživatelé prohlíželi měsíc nazpět,“ dodal.

Pins Ads Manager pracuje také s cílením na základě uživateli vyhledávaných klíčových slov a sociální síť na svém blogu upřesňuje, že pomocí této funkce lze oslovit lidi, kteří jsou v ideálním rozpoložení pro vystavení novým podnětům. Samotný proces vyhledávání nemusí nutně znamenat, že jdou po jedné konkrétní věci, ale že v kontextu „kutilského“ zaměření Pinterestu ze všeho nejvíce hledají inspiraci. Pokud ovšem disponuje firma vlastními daty o zákaznicích, může je s Pinterestem synchronizovat, a vytvořit tak specifickou cílovou skupinu.

pinterest_2

Pinterest i část firem tvrdí, že inzerovat na této sociální síti, jejíž obsah často tvoří tipy na zútulnění a vylepšení domova, se jednoznačně vyplatí. Podniky, které loni využívaly v rámci kampaně tzv. promované piny (příspěvky) a po dobu alespoň jednoho měsíce vynaložily na jejich propagaci nejméně dolar denně, zaznamenaly u svých příspěvků pětinový nárůst v počtu prokliků, uvádí Pinterest. Podobně pozitivní zkušenosti hlásí také internetový prodejce nábytku Industry West, který od listopadu dvojnásobně navýšil své výdaje na propagaci pomoci této sociální sítě. Výsledkem bylo, že 16 procent prodejů přímo souviselo s návštěvností, kterou e-shopu pomohl vygenerovat právě Pinterest, uvedl pro Adweek  Ian Leslie, šéf marketingu Industry West. Většinu rozpočtu na propagaci pomocí sociálních sítí tak v případě této společnosti spolkne právě Pinterest.

Pomalu se tak zřejmě naplňuje predikce analytické společnosti Forrester, která ve své loňské studii uvedla, že v roce 2016 mohou reklamní formáty Pinterestu trumfnout ostatní sociální média. Zadavatelé však měli s investicemi do nich počkat do doby, než síť rozšíří možnosti cílení. Právě k tomu ale nyní dochází. „Uživatelé Pinterestu nesdílejí pouze své historické sympatie, sdílejí spíš informace o ochotě nakupovat, které jsou obvyklé spíše pro vyhledávače, jako je Google. A stejně výjimečnou přímou odezvu, jakou generují reklamy zacílené pomocí dat Googlu, dokážou vyvolat i reklamy cílené pomocí dat z Pinterestu,“ tvrdil jeden z autorů studie.

-jav-

 

Zařazeno v rubrice: Internet & Mobil

DISKUSE

Registrační formulář

Zpravodajský přehled Guru Weekly bude zasílán na uvedenou emailovou adresu každý týden. Zaškrtnutím souhlasím s jeho zasíláním.