Spotify zavádí na mobilech další full-screen reklamu

spotify
Služba na streamování hudby má již 30 milionů předplatitelů, na lákání zadavatelů ale nezapomíná.

Uživatelé Spotify, služby na streamování hudby, ve stále větší míře poslouchají své oblíbené skladby (či objevují zcela nové) přes mobilní zařízení. Sama firma na tento trend reaguje tak, že na smartphonech a tabletech začne zobrazovat reklamy i ve formátu „overlay.“ Dosud je bylo možné spatřit jen na obrazovkách počítačů, přičemž tento formát lze přirovnat k uvítací obrazovce. Zobrazí se po určité době neaktivity a při „návratu“ do aplikace je třeba reklamní sdělení uzavřít přes tlačítko dismiss. Jak je u byznys modelu Spotify běžné, platícím uživatelům určeno není.

Chytré telefony a tablety znamenají pro Spotify platformu, kterou si již nemůže dovolit sebemenším způsobem upozaďovat. Podle hlavního ekonoma firmy Jeffa Levicka se mobilní zařízení podílejí na celkovém datovém provozu Spotify ze 65 procent. Souběžně s tím, jak je pro stále více lidí běžné mít přístup ke Spotify kdekoliv se nacházejí, vzrostla také průměrná doba poslechu: na 148 minut denně, což představuje téměř půlhodinové navýšení v porovnání s minulým rokem. „Jen málo mobilních platforem má takto zapálené uživatele,“ uvádí Levick pro Adweek. „Nejde jen o míru nadšení, důležité je také, že jde o velmi atraktivní skupinu lidí od 18 do 34 let, již lze oslovit v reálném čase na základě jejích zájmů,“ dodává.

Právě lepší cílení je další devizou, pomocí níž se snaží Spotify přilákat zadavatele. Složení playlistů či posluchačské návyky podle Levicka poskytují mnoho metadat, z nichž lze vyvodit, co například uživatelé v konkrétní dobu dělají a co u toho poslouchají. Následně mají vykrystalizovat jednotlivé typy uživatelů typu sportovec, filmový fanoušek či nákupní maniak. Počet uživatelských segmentů, na něž lze marketingově cílit, dosáhne stovky.  „Playlist je de facto reprezentací okamžiku. Lidé je poslouchají v souvislosti s tím, co zrovna dělají,“ naznačil Levick.

Nový mobilní formát reklamy navíc nabízí i relativně široké možnosti prokliku, takže pokud je například uživatel firmou zařazen do skupiny shopaholiků, může mu celoobrazovková reklama vedle tlačítek typu „dozvědět se víc“či „sdílet,“ nabízet i možnosti „získat kupón“ a „nakupovat.“

K tomu, aby Spotify začala generovat zisk, nejsou však důležité jen příjmy z reklamy, ale zejména platby předplatitelů. Nový druh mobilní reklamy tak lze mimo jiné vnímat jako další komunikační kanál, jak může Spotify cílit na dosud neplatící uživatele. Obvykle používá rétoriku, že za poplatek kolem deseti dolarů měsíčně si mohou užívat nerušený zážitek ze služby bez reklam.

Nedá se ale říct, že by s nabíráním předplatitelů měla firma problém, spíše naopak. Šéf Spotify jen tak mimochodem na Twitteru zmínil, že jejich počet přesáhl třicet milionů. Ještě před necelým rokem jich bylo o deset milionů méně. Toto číslo tak pokračovalo v solidním nárůstu i poté, kdy Apple uvedl na trh vlastní službu Apple Music. Ta loni získala deset milionů předplatitelů za půl roku.

-jav-

Zařazeno v rubrice: Internet & Mobil

DISKUSE

Registrační formulář

Zpravodajský přehled Guru Weekly bude zasílán na uvedenou emailovou adresu každý týden. Zaškrtnutím souhlasím s jeho zasíláním.