Xerox upravil byznys model, investuje do marketingu

středa, 16. března 2016, 14:32 Marketing MediaGuru

Xerox reaguje na digitální transformaci, chce se profilovat jako firma poskytující komplexní řešení.

Společnost Xerox reaguje na probíhající digitální transformaci. Vedle tiskáren, kopírek a skenerů se nyní zaměřuje i na poskytování služeb v oblasti správy dokumentů. „Reagujeme tím na stále silnější trend bezpapírové kanceláře. Výnosy z tisku nám klesají, a tak se snažíme je nahradit penetrací služeb,“ vysvětluje Veronika Brázdilová, generální ředitelka Xeroxu pro ČR, SR a Maďarsko.

Společnost tak nabízí služby zpracování dat, digitální archiv či analýzu tiskové prostředí a jeho optimalizaci. Novými nástroji napomáhá k úspoře papíru a efektivizaci práce.

Proměna obchodního modelu jde ruku v ruce se změnou přístupu k marketingu. Dříve společnost, jejíž značka se pravidelně umisťuje v žebříčku Interbrand – 100 nejlepších globálních značek, do marketingu příliš neinvestovala a spoléhala se v tom na své partnery a dealery, to se ale od loňského roku změnilo. V březnu loňského roku bylo v Praze vytvořeno konsolidované marketingové oddělení. „Bojujeme s tím, že lidé si nás stále spojují jen s kopírkou. My ale dnes děláme mnohem víc. Proto se chceme profilovat jako firma, která nabízí komplexní řešení, včetně řešení a služeb, které dopomohou firmám k úsporám nákladů a zvýšení efektivity,“ popisuje Petra Šebo, PR & Marketing Communication Manager Xeroxu.

Zatímco na koncové zákazníky Xerox dále komunikuje přes partnery, na zákazníky firemní už cílí přímo. Na sklonku loňského roku spustila značka ve spolupráci s agenturou Digital Brain online kampaň se zaměřením na malé a střední firmy v Česku a na Slovensku. Využila v ní display reklamy, remarketingu, RTB a sociálních sítí. V podobné sestavě kampaň letos na jaře opakuje. „Kampaň hodnotíme jako úspěšnou, získali jsme z ní kvalitní leady, které se daly zobchodovat. Zajímavé je, že nám fungovaly spíše kanály, které jsou typické pro B2C komunikaci – výborně zafungovala display reklama, naopak LinkedIn se příliš neosvědčil,“ dodává Petra Šebo.

Vizuály k online B2B kampani společnosti Xerox

Do budoucna se bude Xerox i nadále soustředit na výkonnostní marketing a lead management. Důležitou roli v budování image a edukaci trhu bude hrát i PR, na kterém na českém a slovenském trhu spolupracuje s agenturou My.cz, jež je součástí skupiny Bison & Rose. „Chceme být také hodně vidět na odborných konferencích z oblasti IT, ale i financí, zdravotnictví, HR či státní správy, kde umíme nabídnout řešení na míru,“ přibližuje Petra Šebo.

Marketingová strategie značky je řízena světovou centrálou, nicméně jednotlivé aktivity a komunikace se řeší na úrovni lokálního trhu. Jinak se přistupuje k českým i slovenským zákazníkům. „B2B komunikace v České republice je o poznání chladnější než na Slovensku,“ dokresluje Petra Šebo.

-stk-