Duroň: In-house agentura je velkým benefitem

úterý, 17. května 2016, 10:01 Reklama MediaGuru

O2 hledá způsoby, jak svou televizí oslovovat mladší cílovou skupinu.

Od konce dubna podporuje O2 nadlinkovou kampaní svou O2 TV. Koncept televizních hlav, které se procházejí po módním molu, přitom připravila se svou interní agenturou během jednoho měsíce. „Plán, že budeme komunikovat v tomto období televizi, už byl jasný od loňského podzimu, ale samotný koncept jsme vytvořili za měsíc. Opět se nám tak potvrdil obrovský benefit naší in-house agentury,“ říká pro MediaGuru.cz David Duroň, ředitel O2 TV. In-house agentura funguje v O2 už dva roky, doposud ho budovala společnost Nydrle, od července ji nahradí agentura Oliver, přičemž se složení stávajícího týmu nezmění.  

Kampaň představuje všechny hlavní funkce O2 TV spolu s taktickou nabídkou v podobě zkoušky televize na dva měsíce zdarma. Jednotícím motivem kampaně jsou již zmíněné „televizní hlavy“ na módním molu. „Chtěli jsme pracovat pouze s jedním ikonickým symbolem, který by se propsal do různých kanálů. Módní prostředí jsme zvolili proto, že chceme naši O2 TV prezentovat jako nejatraktivnější televizi na trhu,“ vysvětluje Milan Šemelák, šéf interní kreativní agentury v O2. K vidění jsou nyní nejen v televizním spotu, ale i na desetimetrových 2D nástavbách na bigboardech a doubleboardech, v retailu a na internetu.

Zvolený mediamix přitom reflektuje mediální strategii O2, v níž stále větší prostor dostává digitál. „Do televize jde 55 % našich mediálních investic, do digitálu 40 %. Digitál je pro nás čím dál důležitější,“ popisuje Jiří Caudr, ředitel marketingové komunikace O2.

online prostředí navazuje O2 na spolupráci s youtuberem Johnym Machettou, jenž se podílel už na kampaních #Velkočesko na datový roaming. Tentokrát na svém YT kanále uvedl tipovací soutěž na vítězku souboje bloggerky Dominiky Myslivcové a snowboardistky Ester Ledecké, které se 31. května utkají na běžeckém pásu v botách na vysokých podpatcích, přičemž celý souboj bude živě přenášen na facebookovém profilu O2 TV. „Pořád hledáme a budeme hledat nové způsoby, jak oslovit mladší cílovku, na kterou klasická ATL kampaň nefunguje. Zaraguza pro nás připravila zajímavý koncept a soudě podle prvních ohlasů na sociálních sítích zatím kampaň baví,“ dodává Jiří Caudr.

Zaměření na mladší cílovou skupinu je pro O2 TV zásadní. „Televizi, která poslouchá vás, se v mladém segmentu daří. Úspěšná je ve skupině 30+, která již má či čeká dítě, ale i u mladší generace. Ta je totiž z internetu zvyklá, že sleduje obsah ve chvíli, kdy to chce, nerada čeká. Pro nás je mladá cílovka důležitá i kvůli tomu, že v rodině často působí při nákupním rozhodování jako influencer,“ doplňuje David Duroň s tím, že funkce zpětného zhlédnutí využívá 71 % zákazníků.

„Televize má oproti internetu navíc něco do sebe. Není zde tak velká konkurence obsahu, jedním tlačítkem ji zapnete, bez přihlašování či vypisování webových stránek si jednoduše zvolíte program,“ myslí si Caudr. „Jen je potřeba, aby šla s dobou, proto ji tvoříme podle našich představ,“ uzavírá Duroň.

O2 TV je na trhu již 10 let, rychlý rozvoj však zažívá hlavně v posledních dvou letech, po změně vlastníka, kdy v listopadu 2013 převzala O2 od španělské Telefóniky česká skupina PPF. Počet zákazníků O2 TV se pohybuje na hranici 215 tisíc domácností. Za rostoucím zájmem o digitální televizi má stát především její funkce zpětného zhlédnutí a nahrávání a také vlastní televizní kanál O2 Sport. Aplikaci O2 TV, která umožňuje sledovat kanály také na mobilních zařízeních, eviduje téměř 700 tis. stažení.

Aktualizováno o název nové interní agentury.

-stk-