Olympiáda v Riu se blíží, partneři startují kampaně

úterý, 26. července 2016, 13:30 Marketing, Reklama MediaGuru

S blížícícím se začátkem olympiády představují olympijští partneři své kampaně.

Olympijské hry v Riu pomalu ťukají na dveře. Čeští olympionici nafasovali v pražském Quadriu své kolekce a v neděli první z nich odletěli směrem jížní polokoule. A to je přesně ta chvíle, kdy oficiální partneři, ať už světoví, či ti čeští, startují své kampaně.

Ze světových v České republice významně komunikuje například společnost Procter & Gamble, která i v Riu navazuje na svou úspěšnou kampaň „Děkuji, maminko“, v níž oslavuje maminky sportovců. V Česku se firma tentokrát spojila s Barborou Špotákovou a její maminkou Ludmilou, v televizi i na internetu je k vidění spot „Strong“.

Naopak Coca-Cola se rozhodla svou globální nadlinkovou kampaň #ThatsGold, s níž komunikuje na 50 trzích světa, do Česka nenasadit. Přítomna ale bude ještě s dalšími světovými partnery – Samsung a Visa – v Olympijském parku na Lipně.

O Olympijském parku na Lipně i dalších parcích v Ostravě, Pardubicích a Plzni se můžete dočíst také zde.

ČEZ, jeden z českých generálních partnerů Českého olympijského týmu, se i během Ria bude držet svých osvědčených testimonialů. Olympijskou kampaní, kterou připravila agentura Jandl, opět podpoří svou aplikaci EPP – Pomáhej pohybem. Využije televizních spotů, inzerce v tisku, bannerů na sportovištích i ve svých zákaznických centrech. Do komunikace zapojí na sociálních sítích youtubery.

CEZ_OH

Pilsner Urquell staví svou kampaň na hodnotách, jež spojují pivní značku s olympioniky – na odhodlání, vytrvalosti a vášni. Tvářemi kampaně, jež je k vidění od poloviny července v outdooru podél hlavních dálničních tahů, se stali sportovci Ondřej Synek, Zuzana Hejnová, David Svoboda, Petr Koukal, Kateřina Emmons i Martina Sáblíková. V digitálu bude značka využívat Youtube, Instagram i Facebook, a to zejména k promování videa o hlavních hodnotách kampaně se Zuzanou Hejnovou. Po celou dobu kampaně probíhá promo také v místě prodeje, kde jsou k dostání speciální olympijské plechovky. Součástí je také soutěž o víkendový pobyt na Lipně, sportovní kolekce či olympijské sklenice.

PU_OH_Hejnova

PU_OH_Svoboda

PU_OH_Synek

Škoda uvedla na trh akční modely Czech Team, které podporuje v letních měsících kampaní „Jedeme v tom spolu“, jejímiž tvářemi jsou sportovci a členové Škoda Octavia týmu, překážkářka Zuzana Hejnová a skifař Ondřej Synek.

160726 Hry mohou začít_(3)

Součástí kampaně je televizní reklama, jež bude vysílána na stanicích České televize a skupiny Nova. Dále bude kampaň probíhat v tisku, outdooru, rádiu a na internetu. Na Facebooku bude možné soutěžit o jedno místo ve voze s olympionikem, který po návratu z Ria pojede do Olympijského parku na Lipně. Pod kampaní je kreativně i produkčně podepsána agentura Zaraguza, režie spotu se ujal Pavel Vácha, stopaře si zahrál Vladimír Škultéty.

Kromě kampaně však Škoda komunikuje ještě v rámci Škoda Olympijských jízd, seriál rozhovorů s významnými osobnostmi českého sportu, které lze zhlédnout v pořadu Olympijský magazín na ČT Sport nebo na YouTube.

Agrofert do olympijského klání vyrazil s kampaní, v níž slibuje, že nenechá české sportovce „s holým zadkem“. Kampaň, jež vznikla ve spolupráci se studenty marketing Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, je k vidění pouze na internetu a v outdooru.

Česká spořitelna se ve své olympijské kampani soustředí na aktivaci fanoušků. V televizní reklamě je spolu s olympioniky vyzývá k držení „palečků“, s rodinou Palečkových je zase povzbuzuje přes aplikaci ke sdílení fandících fotografií. Na kampani se podílela agentura Concept One.

Sazka bude i v době olympiády rozvíjet svou dlouhodobou podporu mládežnického sportu. V rámci kampaně „Rozhýbejme české děti“ bude komunikovat spotem s hlavním sdělením „Vítězem je každý, kdo má radost z pohybu“. Další spoty budou využívat olympijské tematiky. Televizní kampaň doplní mimořádné výhry v podobě 31 chytrých televizí. Losovat se budou v den zahájení 31. olympijských her.

Na aplikaci ve své komunikaci sází také T-Mobile. Společně s Českým olympijským výborem vyvinul aplikaci LOH 2016, v níž bude k dispozici kompletní informační servis z Ria, včetně článků, rozhovorů, videí i informací ze zákulisí. Jejím prostřednictvím mohou zákazníci T-Mobile pokládat sportovcům dotazy, či dokonce soutěžit o večeři s vybraným českým olympionikem.

O ambush marketingu, tedy využívání olympijské symboliky i těmi hráči na trhu, kteří na to nemají nárok, se můžete dočíst zde.

-stk-