Štěpánek opouští Publicis, ta má nový management

pondělí, 15. srpna 2016, 10:24 Lidé, Reklama MediaGuru

Publicis One jmenovala lokální management v České republice, tvoří ho čtyři manažeři.

Martin Štěpánek, prezident společnosti Lion Communications, a Tomáš Průša, CEO společnosti Lion Communications, se rozhodli opustit skupinu Publicis v České republice. Na úrovni místního managementu povede Publicis One v České republice představenstvo, jehož členy budou Tomáš Varga, jmenovaný na pozici Chief Executive Officer, Michal Kurka jakožto Chief Financial Officer, Martina Říhová jako Chief Integration Officer pro Českou republiku a střední Evropu a Andreas Von Loeper jakožto Chief Marketing Officer.

Martin Štěpánek prodal na konci letošního července 20% podíl, který ještě držel ve společnosti Lion Communications. Stoprocentním vlastníkem této firmy je nově Publicis Groupe Holdings B.V.

Martin Štěpánek na českém trhu Publicis spoluzakládal v roce 1995 a skupinu tak opouští po 21 letech. „V mém případě se jedná o ukončení procesu postupného prodeje obchodních podílů, který jsem započal v roce 2013 prodejem 40% podílu v mediální agentuře ZenithOptimedia. Tento proces jsme završili minulý měsíc převzetím 100% kontroly v holdingu Lion Communications mateřskou Publicis Groupe. Vznik nového uskupení Publicis One v České republice je další krok rozvoje skupiny,” uvedl Štěpánek. MediaGuru.cz řekl, že se ale nadále bude věnovat reklamnímu festivalu PIAF. „Svůj čas chci teď věnovat golfovému areálu, který vlastním v západních Čechách," dodal.

Martin Štěpánek
Martin Štěpánek

Skupina Publicis zavádí zmíněný obchodní model Publicis One v 50 zemích po celém světě s výjimkou hlavních trhů. Publicis One spojuje všechny značky Publicis Groupe. Celkem  má přibližně 8 tisíc zaměstnanců a funguje napříč Latinskou Amerikou, Evropou, Středním východem, Afrikou a Asií.

„Cílem tohoto modelu je poskytovat zákazníkům ucelená řešení, včetně snadného a flexibilního přístupu k rozmanité škále odborníků a schopností,“ uvedla společnost v oficiálním oznámení. Mezi značky spadající do portfolia Publicis One Česká republika patří Saatchi & Saatchi, Leo Burnett, Publicis, Fallon, Zenith, Optimedia, Performics, B2B Group, Starcom a Mediavest. Všechny agenturní značky budou i nadále existovat a budou fungovat v rámci uspořádání Publicis One.

„Doufáme, že díky Publicis One se nám podaří narušit spletitost agenturních struktur, které se vytvořily během let fragmentace v našem odvětví a že budeme moci skutečně uspokojit potřeby integrace a specializace našich klientů, abychom pomohli podnítit transformaci a diferenciaci oboru, kterou v současnosti potřebují,“ uvedl Miša Lukić, regionální CEO.

Tomáš Varga
Tomáš Varga
Martina Říhová
Martina Říhová
Michal Kurka
Michal Kurka
Andreas von Loeper
Andreas von Loeper

Mangement Publicis One

Tomáš Varga do agentury nastoupil v červnu 2009, aby vytvořil a vedl digitální oddělení ve společnosti ZenithOptimedia Česká republika. V roce 2010 byl vedle své funkce digitálního ředitele jmenován ředitelem společnosti Performics. V roce 2014 byl povýšen na pozici CEO společnosti ZenithOptimedia Česká republika.

Michal Kurka nastoupil do agentury Lion Communications s.r.o. (člen Publicis Group) v březnu 2016 po 16leté kariéře finančního manažera a obchodního partnera. Svou kariéru začal v odvětví služeb ve společnosti Deloitte, úracoval dále ve společnostech Gillette, Sony Electronics a Avon Cosmetics.

Martina Říhová nastoupila do společnosti Leo Burnett Advertising v roce 1999 na pozici Strategic Media Director pro ředitele The Coca-Cola Company, prvního místního ředitele této společnosti na trhu. Předtím působila ve společnosti Mediacom. V roce 2002 spustila Říhová pobočku společnosti MediaVest, v roce 2007 byla jmenována CEO Starcom Mediavest Group. Andreas von Loeper pracoval mj. v německé pobočce BBDO a následně pomáhal vybudovat celosvětovou síť pro automobily Mercedes-Benz. Později přesídlil do Číny, aby vedl pobočku BBDO v Pekingu, a poté působil jako viceprezident v DDB China Group. Od října 2014 působí na pozici výkonného ředitele Fallon Prague a jako CEO pro globální obchodní aktivity značky Škoda.

-mav-