CPEx začíná nabízet garantovaný objem

čtvrtek, 29. září 2016, 11:20 Internet & Mobil, Reklama MediaGuru

CPEx zavádí možnost tzv. garantovaných dealů, nově nabízí i garantovaný objem.

Sdružení online vydavatelů Czech Publishers Exchange (CPEx) do své nabídky zavádí nově tzv. garantované dealy, které dokážou zajistit garantovaný objem inzerce. Ty ponechávají inzerentům možnost ovlivnit, které imprese zakoupí, a zároveň oběma stranám transakce garantují odběh dohodnutého množství impresí v určitém období za sjednanou cenu. Garantované dealy jsou již dnes dostupné v DSP DoubleClick Bid Manager.

Kromě toho CPEx uvádí také nové prémiové formáty, přednostní přístup a vylepšuje cílení. „CPEx se tak posunul již do sféry ,programmatic premium’. Díky lepším formátům i lepší inventory už není RTB vnímáno pouze jako doprodej neprodaného prostoru, ale jako rovnoprávná možnost pro zadavatele,“ řekl ředitel CPExu Matěj Novák. 

CPEx letos uvedl tzv. přednostní přístup v podobě server-to-server integrace. Díky ní mají inzerenti nyní přístup ke všem impresím v ad serveru. V beta verzi CPEx také testuje header bidding, který umožňuje předat do ad serveru informaci o ceně imprese v RTB, a tak prioritizovat nejzajímavější imprese. „Díky tomuto přístupu se celý proces zrychlí. Umožní to vyšší cenu médiím a přinese vyšší hodnotu zadavatelům. Zájem o to mají zejména ti hráči, kteří se zaměřují na retargeting,“ popsal Matěj Novák.

Z prémiových formátů letos CPEx zavedl videoformáty. Možnost nákupu videa ve formátu in-stream (pre-roll, post-roll a mid roll) a out-stream nabízí na více než 60 webech. Počet zapojených médií přitom stále vzrůstá. Nově zavedl také možnost brandingu, který je v současnosti dostupný na více než 20 webech.

Rovněž také vylepšil možnosti prodeje kampaní na konkrétní cílové skupiny. Ve spolupráci se společností Adastra zpřesnil cílení podle socio-demografických dat a desetkrát navýšil počet modelovaných cookies na osm milionů. Zavedl také segmentaci mobilních publik a na partnerských webech nasadil cross-device cílení, umožňující propojovat uživatele na desktopu a mobilních zařízeních. Dohromady tak měsíčně dokáže zacílit 12 milionů cookies.

Czech Publisher Exchange (CPEx) je sdružení předních českých provozovatelů online médií –  AdActive, Czech News Center, Economia, Mafra a Mladá fronta –, které inzerentům zpřístupňuje reklamní plochy pomocí technologie RTB. Původně nabízel jen reklamní prostor členů sdružení. Kvůli poptávce ze strany dalších médií spustil však partnerský program i pro nečleny. Po rozšíření záběru o partnery se měsíční kombinovaný zásah podle NetMonitoru pohybuje kolem 85 %. 

-stk-