Markíza úspěšnější v prvním střetu show Tvář a Talent

pondělí, 05. září 2016, 13:59 Slovensko MediaGuru

Podzimní souboj o televizního diváka se v plné míře rozjel v neděli i na Slovensku.

První střet hlavních podzimních pořadů u našich východních sousedů vyšel nejlépe pro televizi Markíza (skupina CME) a její show Tvoja tvár znie povedome, která se stejně jako v Česku poprvé představila v neděli 4. září. Podle dat měření PMT sledovalo pořad 549 tis. diváků starších 12 let (podíl 31,7 %). V komerční skupině 12-54 dosáhl podíl pořadu 35,7 %, informovala Markíza. Přesto to bylo níž, než s jakým průměrem odvysílala Markíza první řadu (41 % ve skupině 12-54).

Konkurenční TV Joj kontrovala svoji loňskou nejsilnější podzimní zbraní, talentovou reality show Česko Slovensko má talent. Ta si v širší divácké skupině 12+ připsala 21% podíl.

Třetím silným nedělním pořadem je druhá řada seriálu Doktor Martin, který vysílá veřejnoprávní STV na kanále Jednotka. V konkurenci pořadů typu reality show se musel druhý odvysílaný díl seriálu smířit s nižším výsledkem (podíl 12 %, skupina 12+). Ve srovnání s předchozí nedělí, kdy Doktor Martin nebyl vystaven konkurenci dvou zmiňovaných pořadů, se v neděli 4. září jeho podíl snížil o téměř devět procentních bodů.

Rating a share (%) vybraných pořadů 12+, neděle 4. září 2016

TV datum rating (%) podíl (%)
Tvoja tvár znie povedome Markíza 4.9.2016 11,71 31,7
Česko Slovensko má talent TV Joj 4.9.2016 9,47 21,3
Doktor Martin II Jednotka 4.9.2016 5,56 12

Zdroj: PMT/TNS

Z podzimních formátů se ale na STV uvedl velmi dobře i v Česku známý Milujem Slovensko (Máme rádi Česko), který veřejnoprávní televize zařazuje do pátečního prime-time. V pátečním večeru si zábavní vědomostní pořad připsal 27% podíl a stal se pořadem pátečního večera (12+). Start páté série zaznamenal historicky nejvyšší podíl na trhu v standardním vysílacím čase (mimo silvestrovské vysílání) a oproti startu čtvrté série téměř 8% nárůst v podílu na sledovanosti.

Další pořady pro podzimní sezónu na svůj start na slovenských televizních obrazovkách teprve čekají. Očekávaný je především start reality show Ostrov (Markíza), kterou do vysílání chystá i česká Nova. Markíza ji poprvé uvede v úterý 6. září. Na TV Joj se zase připravuje zahájení historické reality show Návštěvníci (čtvrtek 8. září).

-mav-