Radiokomunikace se proměňují, mají i nové logo

čtvrtek, 22. září 2016, 10:30 Rádio, TV MediaGuru

Multimediální služby se stávají stále důležitějšími ve strategii Českých Radiokomunikací.

Další rozšiřování multimediálních a interaktivních služeb plánuje společnost České Radiokomunikace, lídr na trhu televizního a rozhlasového vysílání. K již existujícímu media cloudu (zpracování a distribuce videoobsahu), HbbTV manažeru, služeb internetu věcí (IoT) se připravuje i IoT cloud. Proměnu firmu (viz níže) má reflektovat i nové logo (na titulní fotografii), které společnost ve čtvrtek představila. Novinářům to ve čtvrtek řekl generální ředitel firmy Martin Gebauer.

České Radiokomunikace začaly po nástupu Martina Gebauera v roce 2014 procházet vnější a vnitřní proměnou. Firma se začala vedle terestrického vysílání orientovat na poskytování obsahu na internetu s cílem posunout se do pozice globálního poskytovatele obsahu. „Řekli jsme si, že můžeme přidat další služby, které nám pomohou rozšířit působení na trhu,“ popsal Gebauer. K naplnění této strategie bylo potřeba nastolit vnitřní proměnu společnosti. Podle Gebauera se změna firemní kultury projevila na zlepšení angažovanosti zaměstnanců o 20 %. Změna kultury měla přispět i k rozšíření portfolia.

Martin Gebauer na tiskové konferenci.
Martin Gebauer na tiskové konferenci.

Firma by chtěla na začátku roku 2017 zahájit výstavbu svého přechodového multiplexu pro terestrické vysílání DVB-T2. „V lednu nebo v únoru začneme stavět přechodovou síť pro DVB-T2, požádali jsme v Praze o první kmitočty a dostali jsme je. Cílem je, aby náš přechodový multiplex byl dostavěn do konce roku 2017," upřesnil Gebauer.

Celkově se počítá se dvěma až třemi přechodovými sítěmi, které budou spuštěny vedle stávajících sítí DVB-T. Celoplošného pokrytí by přechodové sítě DVB-T2 měly dosáhnout na konci roku 2017. Završení přechodu na DVB-T2 je plánováno na 1.2. 2021. Do té doby budou divákům fungovat stávající přijímače.

České Radiokomunikace už také zahájily testování kompatibility televizních přístrojů pro vysílání DVB-T2. Seznam otestovaných TV přijímačů, u kterých garantují, že budou fungovat i v novém vysílacím standardu DVB-T2, zveřejňují na webových stránkách DVBT2 ověřeno. Seznam testovaných přijímačů se postupně rozšiřuje a doplňuje. K přechodu na DVB-T2 připravily Radiokomunikace i vysvětlovací spot.

Roční obrat Českých Radiokomunikací představuje 2 mld. Kč, po celé republice disponuje sítí 700 věží, pro firmu pracuje 350 zaměstnanců. Akcionářem firmy je Macquarie Group se sídlem v Sydney. Pohybuje se na poli investičního bankovnictví a finančních služeb.

-mav-