Siemens: Neomezujeme se v B2B jen na odborná média
Siemens rozšiřuje záběr na širokou veřejnost. Už podruhé za rok spouští náborovou kampaň.
Společnost Siemens se pohybuje v několika oblastech. Technická řešení vyrábí pro oblast průmyslu, energetiky, dopravy a veřejné infrastruktury, technologie budov a zdravotnictví. Pro ilustraci jejích produktů, stojí například za soupravou pražského metra na trase C, vlaky railjet pro České dráhy, do nemocnic dodává magnetické rezonance, do pivovarů řídicí systémy na výrobu sladu a nebojí se ani umění – dodala systém, který otáčí sochou Franze Kafky od Davida Černého za pražským obchodním centrem Quadrio.
Siemens se ve své komunikaci primárně zaměřuje na B2B zákazníky, spoléhá přitom především na veletrhy – Amper a Mezinárodní strojírenský veletrh v Brně –, eventy pro klienty a interní časopisy, které tvoří in-house. Z PR hlediska se od letošního roku neomezuje jen na odborné tituly, ale sází na publicitu v celonárodních médiích. „B2B komunikace je pro nás samozřejmě stále velmi důležitá, ale přes celonárodní média se snažíme zasáhnout i top management velkých firem, který má rozhodovací pravomoce,“ vysvětluje Kateřina Pištorová, tisková mluvčí Siemens. „V tomto ohledu jsme začali spolupracovat s mediálním domem Economia, ať už formou tematických konferencí, kulatých stolů, nebo speciálních příloh,“ dodává s tím, že tento formát firmě umožňuje komunikovat stěžejní témata, jako je Průmysl 4.0 či Chytrá města.
Kromě toho Siemens zintenzivňuje aktivity na sociálních sítích, konkrétně na Facebooku, LinkedInu a nově i na Twitteru. „Do budoucna se chceme na digitální komunikaci hodně soustředit a zařadit ji jako plnohodnotný kanál našeho komunikačního mixu. Už jen proto, že na sociálních médiích jsou nebo v nejbližší době budou aktivní všechny naše cílové skupiny. Například i studenti technických oborů, na které cílíme v našich náborových kampaních,“ popisuje Kateřina Pištorová.
Právě letošní náborová kampaň, která od května lákala do Siemensu experty či absolventy technických oborů, je první externí nadlinkovou kampaní společnosti s novým claimem „Ingenuity for life“, pod kterým Siemens komunikuje od letošního dubna.
„Při přípravě této kampaně jsme také poprvé spolupracovali s kreativní agenturou, doposud jsme měli jen DTP a grafiky na volné noze. Za pomoci agentury Wunderman jsme připravili microsite, online bannery a vizuály pro komunikaci v pražské a brněnské MHD,“ doplňuje Kateřina Pištorová s tím, že rozpočet kampaně se pohyboval v řádech jednotek milionů.
Začátkem září spouští Siemens další vlnu své náborové kampaně s cílem nabrat sofware a hardware vývojáře a mechanické konstruktéry. Až do poloviny října bude komunikovat v obdobném mediamixu, tedy v metru a příměstských vlakových spojích, využije také remarketingu, programatické reklamy a propagace na odborných webech.
Siemens v České republiceSiemens patří mezi největší elektrotechnické firmy v České republice, kde působí více než 125 let. Se svými 10 000 zaměstnanci se řadí mezi největší zaměstnavatele v Česku. Své technologie, výrobky a služby dodává zákazníkům ze soukromého i státního sektoru. Portfolio Siemens pokrývá řešení pro oblast průmyslu, energetiky, dopravy a veřejné infrastruktury, technologie budov a zdravotnictví. Skupina podniků Siemens v České republice vykázala v obchodním roce 2015 obrat přes 30 miliard Kč. |
-stk-