YouTube loni zvýšil zásah v Česku o 9 % na 5 milionů

čtvrtek, 15. září 2016, 17:00 Internet & Mobil MediaGuru

Videoserver YouTube rozšířil v Česku v loňském roce svůj zásah a počet zhlédnutých videí.

Měsíční zásah videoserveru YouTube představuje v Česku v populaci 15-69 let 63 %, tj. 5 mil. uživatelů. Meziročně to představuje 9% nárůst, řekl na čtvrtečním setkání s partnery Petr HouzarGooglu. YouTube loni zaznamenal v Česku meziroční nárůst počtu zhlédnutí o 50 %, Češi loni celkově na YouTube zhlédli 1,5 mld. videí. Průměrná délka návštěvy na YouTube představuje 40 minut (opět 50% nárůst ve srovnání s předešlým rokem). Rychle se zvyšuje návštěvnost z mobilů – 48 % uživatelů navštěvuje YouTube z mobilních telefonů. Nárůst mobility má podle Houzara za následek nárůst multitaskingu, 60-70 % mladých lidí používá při sledování televize další zařízení.

Mobilita otvírá nové možnosti pro oslovování uživatelů a také pro cílení kampaní. Vzhledem k rozšiřujícímu se množství dat o uživatelích doporučuje Google doplňovat klasické demografické cílení o pokročilé cílení, poradila Petra Brodilová. Tím může být např. zájem uživatele o vybraná témata nebo nákupní záměry (in-market), což by mělo vést k navýšení zásahu. Rozšiřují se také možnosti interpretace dat o průběhu a výsledcích kampaně (např. díky možnosti testování cílových skupin).

Kombinace demografie a pokročilého cílení. Zdroj: YouTube
Kombinace demografie a pokročilého cílení. Zdroj: YouTube

K  novým reklamním formátům YouTube patří:

TrueView Discovery – formát vhodný pro oslovování uživatelů v rozhodujících momentech. V případech, kdy se uživatelé rozhodují, jaká videa sledovat, upřednostňuje relevantnější reklamy ve vyhledávání, týká se i mobilu.

End Screens – jeho cílem je zvýšit čas trávení s videem, posiluje komunikaci po odehrání videa, např. zapojením odkazů na Youtube kanál.

TrueView for shopping – možnost přidat do videa produkty a odkazovat na ně do e-shopu.

Bumper Ads – formát mobilní reklamy v délce 6 vteřin, který nelze přeskočit. Určený pro mobilní cílení. Je o 80 % levnější než 30vteřinový in-stream video. Má umožnit také vyšší frekvenci zobrazení. Je vhodný pro teaserovou komunikaci nebo pro zesílení hlavní kampaně.

TrueView in-stream pro instalaci aplikace – uživatelé jsou odváděni např. do App Store ke stažení aplikace.

True View Shopping

Podle Jana Řeháka, ředitele agentury AdHackers, může YouTube v kampaních oslovit další cílové skupiny a doručit tak zásah navíc. Už 70 % zadavatelů ve Spojených státech kombinuje podle jeho slov televizní a online reklamu. "Pohlížet na audiovizuální média jako na celek vede k výhodnější ceně a k většímu zásahu," shrnul.

-mav-