Flema Grand Prix má za zpívající čokoládu Zaraguza
Hlavními vítězi letošního ročníku Flema 2016 jsou Nestlé a Zaraguza.
Absolutním vítězem letošního ročníku soutěže Flema se stala agentura Zaraguza ČR, která si odnesla celkem tři ceny a zároveň se stala Inovativní agenturou. Druhé místo obsadila slovenská Starmedia a třetí místo patří agentuře Triad Advertising. Ocenění Inovativní zadavatel získala společnost Nestlé, následována Plzeňským Prazdrojem a slovenským Heinekenem.
Grand Prix, která se uděluje vítězi kategorie, který v prvním kole hodnocení získal od porotců nejvíce bodů, získala Zaraguza za kampaň pro Nestlé Studentská pečeť – čokoláda hraje. Ta bodovala i v kategorii Nejlepší malá kampaň a Nejlepší využití digitálních médií.
Vítězem kategorie Nejlepší kampaň se stala kampaň pro Gambrinus Plzeňského Prazdroje od agentury Triad Advertising za založení fiktivního minipivovaru Patron.
Triad uspěl i v kategorii Nejlepší využití rádia, a to za kampaň "Tuten den všichni sem" pro Plzeňský Prazdroj, kdy se v rámci speciálně připravené písně vysílané v rádiích podařilo přilákat na plzeňské náměstí 20 tisíc lidí na akci Gambrinus den.
V kategorii Nejlepší využití tisku uspěl "zasaditelný" inzerát značky Avon od agentury Starcom MediaVest. Ve spolupráci s Ruční papírnou Velké Losiny byl pro komunikaci nové hydratační řady Nutra Effects připraven speciální ručně vyráběný papír, který v sobě obsahoval i živá chia semínka.
V kategorii Nejlepší využití OOH bodovala outdoorová kampaň pro Raiffeisenbank od agentury ZenithOptimedia, v rámci které vznikly speciálně vytvořené nosiče ve tvaru komiksových bublin. Celkem 30 nosičů bylo umístěno v Náchodě na pěší zóně centra města, na lavičkách, odpadkových koších, stojanech na kola a sloupech pouličního osvětlení.
Cena pro Nejlepší využití TV putuje na Slovensko. Za retro kampaň pro značku Zlatý bažant ji získává agentura Starmedia Co.
Soutěž vyhlašuje poradenská a auditorská společnost Flemedia. Soutěží se v šesti kategoriích podle mediatypu (nejlepší využití TV, tisku, OOH, rádia, kinoreklamy a digitálních médií) a ve dvou průřezových (Nejlepší kampaň a Nejlepší malá kampaň). V letošním roce soutěžily práce, které byly realizovány na českém nebo slovenském trhu v období od 1. ledna 2015 do 30. června 2016. Odborná porota se letos skládala ze 108 porotců, a hlasovala o vítězích nezávisle ve dvou kolech.
Přehled oceněných prací v soutěži Flema 2016
kategorie | kampaň | přihlašovatel | zadavatel |
Nejlepší využití TV | Zlatý Bažant - Predpoveď počasia, akú nikto nečekal! | Starmedia Co. | Heineken Slovensko |
Nejlepší využití tisku | Avon - První zasaditelný inzerát | Starcom Mediavest Group | Avon ČR |
Nejlepší využití rádia | Gambrinus - Tuten den všichni sem | Triad Advertising | Plzeňský Prazdroj |
Nejlepší využití OOH | Raiffeisenbank – Náchod v Bublině | ZenithOptimedia Group | Raiffeisenbank |
Nejlepší využití kinoreklamy | Cena nebyla udělena | ||
Nejlepší využití digitálních médií | Studentská pečeť – Čokoláda hraje | Zaraguza CZ | Nestlé Česko, Nestlé Slovensko |
Nejlepší kampaň | Gambrinus – Patron | Plzeňský Prazdroj | Plzeňský Prazdroj |
Nejlepší malá kampaň | Studentská pečeť – Čokoláda hraje | Zaraguza CZ | Nestlé Česko, Nestlé Slovensko |
Grand Prix | Studentská pečeť – Čokoláda hraje | Zaraguza CZ | Nestlé Česko, Nestlé Slovensko |
Inovativní klient
1. místo: Nestlé Česko/Slovensko |
2. místo: Plzeňský Prazdroj |
3. místo: Heineken Slovensko |
Inovativní agentura
1. místo: Zaraguza ČR |
2. místo: Starmedia Co. |
3. místo: Triad Advertising |
-mav-