V B2B stoupají veletrhy, klesají PPC kampaně
Marketéři B2B se vrací k veletrhům, naopak využití PPC kampaní klesá.
V segmentu B2B se marketéři i nadále drží klasiky. Sází na kombinaci komunikačních aktivit, jak je web, tištěné propagační materiály a veletrhy a výstavy. Mezi standardy patří také PR, e-mail marketing a eventy, oblibu si získává content marketing. Vyplývá to z B2B monitoru agentury B-inside, která dvakrát do roka dotazuje na 200 B2B firem v České republice.
Obliba veletrhů a výstav u marketérů B2B v poslední době vzrostla. Oproti roku 2013, kdy se živě diskutovalo o vysokých nákladech a nízké efektivitě a veletrhů se účastnila asi polovina B2B firem, letos to bylo 69 %. Na vzestupu jsou také sociální sítě. Zatímco v roce 2013 používalo tento nástroj pouze 22 % firem, v roce 2015 to bylo 43 % a letos už 54 %.
Naopak PPC kampaně a jiné formy reklamy na internetu už tolik netáhnou. V roce 2015 využívalo PPC kampaně 41 % B2B firem, letos už jen 33 % z nich.
Jarní optimismus z navýšení marketingových rozpočtů, kdy marketéři očekávali, že výdaje budou téměř 1 % obratu firmy, nebyl reálný. Nyní připouští, že se očekávání nenaplnila a rozpočty jsou o více než pětinu nižší.