Effie 2016: Grand Prix pro Gambrinus a McCann

středa, 02. listopadu 2016, 21:00 Reklama MediaGuru

Grand Prix letošního ročníku soutěže Effie putuje do agentury McCann za kampaň pro Gambrinus.

Letošní ročník soutěže Effie, oceňující nejefektivnější reklamy roku, vyhlásil své vítěze. Celkem v soutěži bojovalo 65 kampaní, do finále bylo vybráno 38 z nich, oceněno jich bylo 25. Nejvíce ocenění získala agentura McCann, která si kromě pěti cen odnesla i Grand Prix, a to za kampaň „Gambrinus – Patron je zpět“ pro společnost Plzeňský Prazdroj. Zlatě bodovala také agentura Momentum ze skupiny McCann. Čtyři ceny si odnesla agentura Ogilvy & Mather, pátá do počtu byla udělena agentuře Social@Ogilvy.

Kampaň „Gambrinus – Patron je zpět“ byla kromě Grand Prix oceněna zlatem v kategorii Nápoje.

Ve stejné kategorii získala zlato i kampaň další pivní značky – „Na táty hrdiny“ piva Březňák od agentury VCCP.

Agentura McCann si zlatou cenu vysloužila také v kategorii Finanční služby za kampaň „Jde udělat skvělou kampaň ještě skvělejší?“ pro Raiffeisenbank.

Poslední ze tří zlatých agentura McCann získala v jedné z nejsilněji obsazené kategorii – Malý rozpočet – za kampaň „Vodafone – Nečekám, žiju!“.

Zlato z kategorie Spotřební zboží bylo uděleno agentuře Leo Burnett za relaunchovací kampaň značky Indulona.

V kategorii Sociální, ekologický, kulturní marketing zlatě bodovala agentura Reklamní inženýři za kampaň „Jedu na Dřeň“ pro Autoklub Barum Zlín.

Zlato v kategorii Kampaně veřejné správy, jež se letos vyhlašovala poprvé, si odnesla agentura Momentum za kampaň „Jak strukturální fondy EU mění svět okolo nás?“ pro Ministerstvo pro místní rozvoj ČR.

V silně obsazené kategorii Ostatní služby se zlatě prosadila agentura Young & Rubicam s kampaní „RWE – Pronájem LED žárovek“.

Přihlášené práce posuzovala porota složená z marketérů významných společností, odborníků z výzkumných agentur, publicistů a osobností agenturního trhu. Poprvé se akce letos konala pod záštitou prezidenta Hospodářské komory Vladimíra Dlouhého. „To nepokládáme za formalitu. Je to první krok k uznání komerční komunikace jako odvětví, které roztáčí ekonomiku, stimuluje poptávku a zaměstnává tisíce vzdělaných lidí,“ říká předseda pořádající AKA Marek Hlavica.

Effie 2016 - přehled oceněných kampaní

ocenění

kampaň

zadavatel

agentura

Potraviny
zlato neuděleno
stříbro neuděleno
bronz Šťastně prožité Vánoce našich zákazníků úspěchem značky v celém regionu. Tesco Stores ČR Ogilvy & Mather
Nápoje
zlato Na táty hrdiny Heineken ČR VCCP
zlato Gambrinus – Patron je zpět Plzeňský Prazdroj a.s. McCann Prague
stříbro neuděleno
bronz Fofola: Dáš si Mefloun? Kofola CS Zaraguza Bratislava
Spotřební zboží
zlato Relaunch Indulony: z klinické smrti k úspěšnému útoku na mezinárodní kosmetiku Saneca Trade CZ Leo Burnett Advertising & Profit Booster
stříbro Zastaví vás včas Nokian Tyres McCann Prague
bronz Garnier Pure 3v1 L'Oréal ČR Publicis Praha
bronz Nový způsob péče o zuby a dásně Philips ČR Symbio
Malý rozpočet
zlato Vodafone - Nečekám, žiju! Vodafone CR McCann Prague
stříbro Sea Hero Quest T-Mobile CR Saatchi & Saatchi Prague; Peppermint digital
bronz Váš Forbes Česká spořitelna Young & Rubicam
bronz Kde ostatní sbírají lajky, my děláme skutečný byznys E.ON ČR Social@Ogilvy
Sociální, ekologický, kulturní marketing
zlato Jedu na Dřeň Autoklub Barum Zlín v AČR Reklamní Inženýři
stříbro Skutečný dárek Člověk v tísni Comtech Group
bronz Milion na charitu za 6 týdnů ALSA Ogilvy & Mather
Finanční služby
zlato Jde udělat skvělou kampaň ještě skvělejší? Raiffeisenbank McCann Prague
stříbro Nová kategorie na trhu mikroúvěrů Home Credit Ogilvy & Mather
bronz I půjčku můžete mít rádi Air Bank Ogilvy & Mather
Ostatní služby
zlato RWE - Pronájem LED žárovek RWE Energie Young & Rubicam
stříbro Dr.Max informační hub Dr.Max - Česká lékárna holding Wunderman
bronz Vodafone - Red+ Vodafone CR McCann Prague
bronz Chodíte do práce s radostí? LMC Outbreak; Fragile Media
Kampaně veřejné správy
zlato Jak strukturální fondy EU mění svět okolo nás? MMR ČR Momentum CR
stříbro Kvalitní evropský výrobek Potravinářská komora ČR Dorland
bronz neuděleno

„Effie se celosvětově posouvá k otevřenému fóru zadavatelů a agentur, na kterém nejvýznamnější hráči na trhu sdílejí svoje know how s jediným cílem – co nejlepší výsledek za co nejlepší cenu. Klíčovým slovem ale není úspora, nýbrž výkon,“ říká Marek Hlavica a dodává, že česká Effie by se měla vydat stejným směrem. Překážkou je podle něj zatím absence silné a aktivní komunity zadavatelů, která je v západních zemích motorem proměny Effie ze soutěže v profesní fórum.

-stk-