Instagram testuje tagování produktů, usnadní nákupy

instagram_tag
Nové funkce učiní z této sociální sítě platformu vstřícnější ke značkám i e-shopům.

Instagram dává větší prostor internetovému nakupování. Testuje novou funkci, která umožňuje udělat středem pozornosti konkrétní produkty. Dvacítka vybraných partnerů dostala možnost v příspěvku označit zboží, doplnit k němu údaje o ceně a odkaz na internetový obchod, kde lze produkt koupit. Současně platí, že tyto příspěvky budou prozatím zobrazovány jako organické, nikoliv reklamní. „Cílem není v první řadě snížit počet nutných kroků k dokončení nákupů, ale tyto mezikroky zpříjemnit,“ vysvětluje pro Adweek viceprezident pro monetizaci Instagramu James Quarles.

Z funkčního hlediska se tak Instagram začíná podobat Pinterestu, který na své nákupní piny hodně sází. Tato platforma se proměňuje v elektrický obchod do takové míry, že nákupní Piny ani nepotřebuje přesměrovávat na stránky prodejce. Navíc supluje funkce nákupního košíku, jež dovoluje uložit všechny položky, které člověka při procházení nabídky zboží zaujmou, a nákup případně dokončit později. Něco takového zatím Instagram neohlásil, na svém blogu ale uvádí, že podle analýz velká většina nákupů není dokončena během jednoho dne, ale uživatelé mezitím porovnávají a hledají jednotlivé nabídky, než se k nákupu definitivně rozhodnou. A tento proces chce Instagram usnadnit.

To, jak má ale konzumní zážitek na Instagramu definitivně vypadat, bude ještě předmětem testování. Firma uvádí, že se při něm zaměří na tři klíčové otázky:

1. Jak snadné je objevování tagů?

2. Jak velký přínos pro firmy znamenají?

3. Jak snadné je pro uživatele s nimi zacházet?

„Klíčové je navrhnout funkci tak, aby sloužila konkrétnímu záměru,“ vysvětluje Quarles. „Někdo chce prostě jen příspěvek rychle projít. Ani malá ikonka, pomocí níž lze rozkliknout tagy a informace o produktu, v něm zájem nevzbudí. Na druhou stranu, pro mnohé jiné by mohl být lákavé právě tento proces postupného odhalování nových vrstev informací podle toho, jaká jsou jejich přání. Myslím, že něco takového se na Instagram skvěle hodí,“ dodává manažer.

 

Jednou ze značek, které si od nových funkcí Instagramu hodně slibují, je módní Kate Spade. Na všechny tři výše naznačené otázky by mohla pomoci poskytnout zajímavé  odpovědi. Firma má velké záměry především s testováním personalizované nabídky zboží. Například ke snímkům kabelek může snadno doplnit a otagovat všechny možné doplňky a variace, ve kterých lze zboží pořídit.  Podle vedoucí marketingového oddělení firmy Mary Beechové mnoho zákazníků používá sociální sítě k získání inspirace o tom, co by si mohli pořídit. Současně zmiňuje, že cesta od inspirace k samotného nákupu podle ní bývá obvykle „dost neohrabaná.“

Otevření Instagramu internetovému nakupování a zavedení nových způsobů, kterými mohou firmy prezentovat své zboží, by mohlo být také novým podnětem k přilákání dalších zadavatelů. Instagram se nedávno pochlubil, že za necelý rok po globálním otevření svého reklamního API třetím stranám se počet inzerentů více než zdvojnásobil, a přesáhl tak půl milionu. Jak ale podle Adweek upozorňuje Jim Squires z marketingového oddělení Instagramu, k těmto číslům hodně napomohla nová funkce, dovolující konkrétní příspěvek propagovat. Tím, jak Instagram rozšiřuje marketingový potenciál jednotlivých příspěvků, kde lze od nynější i tagovat zboží, se nakonec jejich propagace může stát pro inzerenty ještě důležitější.

-jav-

 

Zařazeno v rubrice: Internet & Mobil

DISKUSE

Registrační formulář

Zpravodajský přehled Guru Weekly bude zasílán na uvedenou emailovou adresu každý týden. Zaškrtnutím souhlasím s jeho zasíláním.