Monitoring: Mediální investice rostly i v říjnu

středa, 23. listopadu 2016, 08:00 Reklama MediaGuru

Rovněž v desátém měsíci roku si podle hrubých monitorovaných cen reklamní trh polepšil.

Také v měsíci říjnu pokračoval podle monitoringu reklamních investic růst reklamního objemu v médiích. Celkově se měly říjnové investice meziročně zvýšit o 11 %, přičemž největší zásluhu na tom měla televizní a outdoorová reklama. Za prvních jedenáct měsíců letošního roku (leden až říjen 2016) je monitorovaný objem investic vyšší o cca 7,5 mld. Kč (+15 %). O téměř pětinu vyrostla podle ceníkových cen televizní reklama.

Ceníková hodnota reklamního prostoru, I-X/2016

leden_rijen

Ceníková hodnota reklamního prostoru, X/2016

rijen-2016

Zdroj: Nielsen Admosphere

Monitoring ale nepostihuje reálnou výši skutečných investic, které byly na reklamu v médiích vynaloženy. Pracuje s ceníkovými cenami, které se od reálných cen mohou i podstatněji lišit.

-mav-