Economia byla odmítnuta s bannerem k uprchlíkům

pátek, 23. prosince 2016, 15:40 Internet & Mobil MediaGuru

Obavy z citlivosti tématu se promítají i do online reklamy.

Internetový banner podporující redakční speciál k uprchlické krizi, který připravil server Aktuálně.cz, nebyl nasazen. Economia, která je provozovatelem serveru Aktuálně.cz, chtěla na svůj nový speciál upozornit i online reklamou. Banner byl ale odmítnut s tím, že jeho téma je politické a příliš citlivé. Banner se měl objevit na serveru Tiscali Media. 

"Téma ′uprchlické krize′ je příliš citlivé a politické, proto po konzultaci s šéfredaktorem tento banner nasazovat nebudeme. Prosím o dodání nového banneru, který bude mnohem více obecný a nebude spojen s tímto tématem," stojí v emailu od zprostředkovatelské agentury, který Economia obdržela a který má náš server k dispozici.

Speciál nazvaný Rok s uprchlíky v Evropě mapuje příběhy lidí ze Sýrie a Iráku, kteří z domova utekli před válkou. Spolupracovník Aktuálně.cz Michal Pavlásek s běženci absolvoval část jejich cesty Řeckem, Makedonií a Srbskem až do Maďarska. Po roce se s desítkou mužů a žen setkal znovu a zjišťoval jejich názory na život v Evropě. Speciál přináší devět portrétů lidí a jejich příběhy.

Economia, která chtěla spuštění speciálu podpořit i online reklamou, byla odmítnutím banneru překvapena. "Velký speciál o uprchlících, který Aktuálně.cz zveřejnilo, je příkladem špičkové žurnalistiky. Projektu se věnoval tým novinářů z Economie celý rok a výsledkem je nejen deset konkrétních příběhů zpracovaných naším spolupracovníkem Michalem Pavláskem, ale zároveň i výborná multimediální grafika. Odmítnutí inzerátu upozorňujícího na toto vysoce důležité společenské téma považuji za mimořádně nevkusné," uvedl ředitel redakcí Economie Vladimír Piskáček.

Provozovatel média má na odmítnutí banneru právo. Obvykle se tak děje z konkurenčních důvodů, a nebo v případě, kdy se nechce s obsahem reklamy spojovat.

Téma uprchlické krize názorově rozděluje českou společnost. Podle říjnového šetření Centra pro výzkum veřejného mínění (CVVM) zastávají necelé dvě třetiny (63 %) dotázaných Čechů názor, že Česká republika by neměla uprchlíky vůbec přijímat, 30 % je pro jejich přijetí do doby, než budou schopni vrátit se do země svého původu. Jen velmi malá část občanů ČR (2 %) pak zastává názor, že by ČR měla uprchlíky přijmout a nechat je usadit se zde.

-mav-