Hloubkové učení slibuje efektivnější kampaně

sobota, 10. prosince 2016, 09:25 Internet & Mobil, Reklama MediaGuru

Lze odhadovat pravděpodobnost, kdo z návštěvníků stránek má největší nákupní potenciál.

Podle odhadu MarketsandMarkets dosáhne průmysl umělé inteligence v roce 2020 objemu 5,05 miliard dolarů, s tím že mezi lety 2015 a 2020 vykáže meziroční růst na úrovni 53,65 %. Vedle virtuálních osobních asistentů, jako je Siri a Cortana, samořídících aut od Google či Tesly se umělá inteligence s využitím technologie strojového učení dostává i do reklamního průmyslu a médií.

Strojové učení má už nyní své místo v oblasti RTB reklamy, kde dochází k automatickému nákupu a prodeji reklamního prostoru v reálném čase. Samoučící algoritmy, které jsou obvykle užívané pro chod online kampaní, zajišťují inzerentům možnost rozpoznat nejcennější zákazníky a následně je s pomocí cílené reklamy oslovit a pobídnout k požadované akci.

Prostřednictvím hloubkového učení se algoritmy postupně naučí poznávat také postoj, záměr a celkový stav každého uživatele, který stránku navštíví, i toho, kdo ještě na reklamu neklikl. Už nyní některé z algoritmů dokážou odhadovat pravděpodobnost, kdo z návštěvníků stránek má největší nákupní potenciál, a zvýšit jejich důležitost, čímž se zvyšuje šance na co nejvyšší ROI.  Inovativní model, který využívá hloubkového učení k odhadu individuální míry konverze (CR), představila například společnost RTB House.

Užitím hloubkového učení je možné poznat nejen ty, kteří už konverzi provedli, ale i ty, kteří ji ještě neprovedli. Zatímco klasické algoritmy pracují pouze s daty o uživatelích v okamžiku imprese, s hloubkovým učením sbírají a interpretují nejen data o kliknutí, ale berou v potaz také to, jak uživatelé procházejí určité nabídky, jaké kategorie si prohlížejí, jak se chovají v nákupním košíku nebo jakým způsobem vyhledávají. Díky tomu je možné lépe pochopit záměry návštěvníků webových stránek a zjistit, na které skupiny lidí bude nejlepší se zaměřit v určité situaci.

„Použili jsme nejnovější technologie k sestavení algoritmu, který je schopný za použití opakovaných neuronových sítí přesně předpovídat, jak se budou internetoví uživatelé chovat, co si chtějí koupit a jak se budou rozhodovat. Díky tomu můžeme naše personalizované reklamy zacílit ještě přesněji, můžeme zlepšit návratnost investic našich klientů a dokážeme jim zajistit lepší využití reklamního rozpočtu,“ dodává Bartolomiej Romanski, chief technology officer společnosti RTB House.

-stk-