V TV a onlinu přibývá projektů šitých na míru

středa, 14. prosince 2016, 10:45 Internet & Mobil, TV MediaGuru

Obsah je trendem většiny zadavatelů, hledají možnosti, jak ho propojit napříč médii.

Doby, kdy byl pro klienty revoluční v televizi product placement, a v online post na facebooku, jsou minulostí. Tento typ komunikace se stal pro plno zadavatelů běžnou součástí kampaní, logicky tedy hledají nové možnosti.

Vznikají tak projekty šité na míru klientům. Mezi ně patří například Parta Maraton na České televizi. Tento osmidílný docu-reality seriál pozitivní formou monitoroval život šesti lidí, kteří se za devět měsíců rozhodli bez předchozích zkušeností uběhnout maraton. Přirozenými klienty byli partneři , kteří se dlouhodobě ve své komunikaci zaměřují na fenomén maratonů a městských běhů, tedy Volkswagen, Sportisimo a Birell. Podobným příkladem jsou pořady o vaření – Teď vaří šéf, Karolína domácí kuchařka, Deník Dity P. a mnoho dalších. V těchto případech většinou klienti využívají slavnou osobnost zároveň jako ambasadora své značky, což by měla schopná agentura umět zajistit.

Nově se v hledáčku klientů objevuje požadavek na propojení televizních a online kampaní, primárně v souvislosti s již zmiňovaným contentem. Ne všechny agentury jsou schopné na tuto poptávku adekvátně reagovat. Je totiž důležité mít úzce spolupracující tým, který se z hlediska contentu zabývá na profesionální úrovni jak televizním, tak online prostředím, která jsou v lecčems odlišná. Čerstvou ukázkou toho, jak může efektivní TV a online content propojení vypadat, je partnerství Vodafone na společném projektu TV Prima a Stanice ÓčkoVodafone Youfest. Zde se propojily dva televizní kanály svět You Tube, on-line platformy televizí i samotného klienta a naplno se využila rovněž sociální média; a vše vyvrcholilo samotnou akcí, které se zúčastnily tisíce lidí. Podobný model byl využit i případě kampaně HP Žiju létem, která vyhrála za rok 2015 Zlatou pecku v kategorii product placement.

Doby, kdy klasická televize byla jediným médiem, které bylo schopno poskytnout prostor pro vysílání contentu se zárukou statisícových zhlédnutí, jsou však již nenávratně pryč. O tuto roli se televize stále častěji dělí s internetovým prostředím a týká se to i původní tvorby.

Typickým příkladem je internetová „televize“ Stream.cz. Nabídka formátů je velice široká, od lety prověřených populárních projektů až po zcela unikátní a revoluční formáty. Ojedinělý počin Streamu byl v letošním roce seriál Semestr, který se celý odehrává v online prostředí, a byl velmi úspěšný. Již v začátku se s projektem spojila Komerční banka, a to formou nenásilného product placementu a online kampaně v rámci seriálu.

Samostatnou kapitolu contentu tvoří youtubeři, fenomén dnešní doby. Oslovují zcela jinou cílovou skupinu než televizní a klasické online kampaně a jejich „diváci“ jsou navíc velmi loajální. Mnohokrát jsme si letos ověřili, že kampaně s youtubery fungují a dokáží produkt prodat, resp. dostat k žádané cílové skupině. Práce s youtubery je zcela specifická, vyžaduje pevné nervy ze strany agentury, ale hlavně otevřenou mysl na straně klienta. Youtubeři dnešních dnů ví, že jsou žádaní; nároky na honoráře jsou tedy celkem vysoké, naopak míra ovlivňování obsahu minimální. Klienti, kteří mají ve svou agenturu důvěru, však vědí, že se jim tato spolupráce vyplatí. Dlouhodobě s youtubery spolupracuje např. HP a Komerční banka.

Jak se tedy bude vyvíjet content příští rok? Nečekáme žádné převratné novinky, ale rozhodně větší zájem ze strany klientů o contentové možnosti, což je příležitostí pro televize i online svět vymýšlet a nabízet další produkty. Pro klienty i média je důležité si vždy vybrat partnery a agenturu, kde mají jistotu, že jejich požadavky umí splnit.

Autorka článku: Hana Halvorsen Banks, director Fuse / Omnicom Media Group

Hana Halvorsen Banks, Fuse

Pro specializovanou divizi Fuse pracuje Hana Havlorsen Banks od září 2008. Fuse se zaměřuje na obsahové řešení pro značky, a to  v podobě product placementu, produktových partnerství, ad funded programmingu, speciálního TV sponzoringu, koprodukcí či sportovního a kulturního sponzoringu. V uplynulých měsících pracovala např. na projektech Parta Maraton, Teď vaří šéf, Karolína domácí kuchařka, HP Žiju létem, Semestr či HP Ohýbej léto. Spolupracuje s ambasadory, jakými jsou např. Zdeněk Pohlreich a Karolína Kamberská či s youtubery, jako jsou Kovy, Jmenuju se Martin, Teri Blitzen, Fallenka nebo DenisTV.

Video: Minipořad - Vodafone YouFest

Video: Spot na podporu Vodafone YouFest

Video: Projekt HP Žiju létem